Jump to content

Hva gjør jeg når avgiftene på båten ikke er betalt?

Ribtjenester

Recommended Posts

Det har du selvsagt helt rett i Mouch hvis ikke hadde vell utfallet av en hvilken som helt rettssak vært gitt på forhånd.

Når begge advokatene er enige om saksfremstillingen heter det "Forlik"... Og det er vel der de fleste saker ender... :lol:

Personlig har jeg så lite greie på Juice at jeg retter meg etter SW hver gang :cool:

Det har du sikkert helt rett i SF, men har du med hånden på hjertet opplevd å høre to advokater som har samme syn på en sak? :lol: Eller hva sier du Worse? :wink:

Nei, en slik situasjon ville være helt utenkelig. :eek:

Vi velger å stole på SW inntil jeg har vært i kontakt med tollmyndighene.

Jeg er jo medlem i KNBF så det kan jo hende du får en tlf av meg SW.

Det er nok en god ide -- det virker å være noen små fakta her som bør vurderes nærmere men ikke i ÅF.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Meget interessant tråd dette her. Håper Bavaria.Morten deler utfallet med oss. Jeg har lest litt mellom linjene til Toll og Avgift og føler at dette er ei lei klemme. Båten er jo å betrakte som "ufortollet" gods. Hverken mva eller HK- avgift er betalt på motor/er og båt.

Satt på spissen....om nå Morten ønsker å bytte motor til en større....hva så om han får på pukkelen av kjøperen av den gamle motoren når han finner ut av at det ikke er innbetalt HK-avgift på motoren som han igjen har kjøpt i absolutt god tro?

Synes også dett er er en noe merkelig sak... Lurer litt på hvem som er sist registrert som eier på denne båten.... kan det tenkes at selger kun har opptrått som mellomann side båten fortsatt har papirer fra utlandet....

Selv er jeg ikke momspliktig til Norge og kan således ta med meg en båt til Norge på egen kjøl uten at dette utløser krav om moms eller hk avgift før etter 6 måneder i kongeriket.... Denne båten kan jeg selvsagt selge i Norge uten at dette medfører at jeg som selger må svare for moms til Norge, men det må kjøperen som da blir den som importererf båten til Norge...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Der er jeg nok uenig SW, det gjelder også for Norske statsborgere som er bosatt i utlandet... Jeg kan også kjøre min egen bil som er registrert i utlandet når jeg er hjemme på ferie, det samme kan jeg også med min båt om jeg er hjemme på ferie med båten.

Så jeg er uenig i at jeg må fortolle min utenlandske båt/bil/mc om jeg er innom Norge på ferietur så lenge jer registrert utflyttet fra kongeriket.. Dette av den grunn at jeg ikke er mva. plitkig til kongeriket for slikt utsyr før jeg flytter tilbake til kongeriket...

Dermed kan jeg også selge min båt mens jeg er i Norge, som for øvrig er på lik lijne med en svenske som gjør det samme... Da er det kjøperen som må svare for mva. og andre avgifter, faktisk også CE merking om dette er nødvendig siden han blir den importerer båten til kongeriket...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

på den tiden kunde jeg kjöre med svenske skilter 1 år........sen kunde jeg ansöke om midl. norske skilter(röd stripe på kanterne).....på dessa kunde jeg kjöre ytterligare 1 år.........

men efter desse 2 år skulle bilen enten ut ur Norge eller tolles in....så var det da :smiley:

Eller bare reise en tur hjem noen dager, og dokumentere at du da på nytt har krysset grensen!?

Min kommentar til trådstarter: HYSJ!!!!!!!!! vri hode av selger, men for all del la nå ikke andre få vite om dette!!!

Har forhørt meg grundig ang innførsel ved bosted i utlandet siden vi vurderer på sikt og flytte til sverige .

Jeg skal fortsatt jobbe i gamle landet så da er det naturlig og benytte bil/båt som fremkomstmiddel.

Regelen er at jeg kan kjøre utenlandsk Bil/båt så lenge jeg ikke oppholder meg i moderlandet mer enn 183 dager i året.

For min del så går det akkuratt. :flag:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Det har ikke skjedd en dritt :discuss::headbang:

Da kan du neppe skylde på andre enn deg selv...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...