Jump to content

alt du trenger og vite i én bok?


trimaraan

Recommended Posts

..finnes det noen bøker som kan lære deg alt du trenger og vite om båt? Uten at jeg må kjøpe 8 forskjellige bøker. Eks: litt om seiling, litt om hvordan du bytter en plugg, litt om hvordan du lapper sammen ett hull in skroget, litt om hva slags seil som er raskest etc? Lyst og ha med meg noe sengelektyre på turen, men orker ikke drasse med meg en koffert med bøker.. :flag: (hels på norsk) "fikk lov av legen min og reise idag - står bare en liten samtale igjen med navn" hihi.

Link to post
Share on other sites

Hansi: tror alle med litt mellom ørene her inne skjønner at de 5-6 tusen som henger her egentlig bare er max 300 med flere nick.. Så kommer det en godtroende inn her fra tid til annen og blir annbefalt å kjøpe noe til svindyr-pris, fordi 2 personer med 20 forskjellige nick anbefaler han det..

 

:flag: HEIA Norge - penger penger penger...

Link to post
Share on other sites

..jeg har lagt fram grundige bevis "Terje Dahl etc" reiste til Tahiti i en 22 fot, du trenger ikke en båt til 3-4 hundre tusen for og reise - noe dere motarbeider.. Hadde hatt mere respekt for dere hadde dere vært medlem av en smuglerbande.. Holdt nesten på og si narkobande, nei, så langt nede er dere ikke på rangstigen min "nulltoleranse for narko"

 

Syns de som sitter i ledelsen her inne kan rydde opp.. datatilsynet.no IP-adresser etc..

Link to post
Share on other sites

Hansi: tror alle med litt mellom ørene her inne skjønner at de 5-6 tusen som henger her egentlig bare er max 300 med flere nick..
Hadde hatt mere respekt for dere hadde dere vært medlem av en smuglerbande.. Holdt nesten på og si narkobande.

Trimaraan , jeg tror ikke det er noen her på forumet som er spesielt interessert i å dele sin kunnskap med deg slik som du ser på medlemmene her og beskylder oss for svindel. Fatter egentlig ikke at du frekventerer her inne i det heletatt , hadde det du sier vært korrekt så hadde det norske båtfolk vært en gjeng med svindlere som ikke har mye annet å gjøre enn å sitte her å mele sin egen kake og vente på at et tilfeldig offer (f.eks deg) skal dukke opp så de får solgt en eller annen bok eller sine 4-5 båter de har lagt ut på finn.no under flere fiktive identiteter.

Sliter du ikke litt vel mye med tilliten til folk når du reiser rundt i verden med den holdningen du har ?

 

Hvorfor vil du ha svar fra noen du har null respekt for ?

Link to post
Share on other sites

Når jeg vokste opp så jobbet folk, de bygde hus, men det var ikke sånn som idag. Idag holder det ikke og bygge hus, kanskje kjøpe en båt: de vil selge også, ha noe ett par år, for og deretter selge.. Når jeg vokste opp så, ok de bygde hus, men de gjorde ting sammen med familien sin også, kjørte barna på fotballtrening, var med barna ut, smørte skiene deres.. Idag spiser folk grandiosa.. Har ikke tid til familie, alt handler om og tjene penger..

Link to post
Share on other sites

...alt handler om og tjene penger..

Snakk for deg selv, jeg har det ikke slik.

Og mange av se mest aktive brukerne av BP er vel de med liten, gammel (ofte tre) båt som de driver og steller med. De (vi) bruker BP for å få gode tips og hjelp og meninger om ting og tang, ikke for å selge noe som helst.

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Du har rett , ingen her tar seg av barna sine lenger , folk beholder ikke huset , bilen og båten til de dør , de bytter ut underveis.

Smøre ski , spise skikkelig mat og slikt er like interessant som 80tallsmote , her er det kun å tjene penger som gjelder.

 

I rest my case , takk for at du avslører oss

Link to post
Share on other sites

Hansi skrev noen ord til meg "Han var muligens ute etter fakta ikke svar.." Når han skriver sånne ting.. come on, im just a man - han fristet meg:)

 

Mener ikke at alle her er sånn.. Men føler vi kunne hatt en liten husvask her inne! Syns det blir for drøyt, skjønner på svarene at han som skriver er mann, så har han ett kvinne-nick.. Gutten ropte ut, han er naken! ..ingen i folkemengden så det. Det var bare ett eksempel. Veldig mye pasting av kjøp/salg linker her inne.. Hvis noen spør meg om jeg hvet hvor mye 2+2 er, så svarer jeg 4, jeg paster ikke en link med en gangetabell eller ei mattebok..

 

..hadde bare lyst og lære noe om båt...

 

Nok sakt!

Link to post
Share on other sites

Det er jo flere som bruker båtens navn som nick, og båter er jo ofte fruentimmere. Frøken Fryd er vel ikke det beste eksempelet i så måte i og med at KE er avbildet i nicket sammen med Frøken Fryd.

For min egen del er nicket mitt eldre enn navnet på båten.

 

Uansett må man jo velge hva man velger å "tro på" av det som blir sagt her inne, det er jo tross alt et forum for meningsutvekslinger og derfor ikke en fasit på alle spørsmål. Noen kverulerer mer enn andre, enkelte har et hatforhold til en bestemt båtprodusent, andre hater VP, pinnebåter, hekkbølger, kanoer osv. Sånn er det bare.

 

Den STORE fordelen med BP er at det er HELT frivillig å delta, engasjere seg eller mene noe. Hvis du eller andre ikke liker formen på forumet så er det ingen som tvinger dere til å delta...

 

TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

boatowners_s_practical_and_technical_cruis_x11085_large.jpg

 

Jeg anbefaler denne av Nigel Calder. Den regnes som en av "biblene". Jeg har 3 stykker: en i båten, en hjemme og en på jobben. Dette er etter mitt skjønn ei skikkelig gjennomarbeidet bok. Nå i 2. utgave. Du får den billig fra Amazon, men også fra Nautisk Forlag i Oslo. Jeg har også endel andre amerikanske ett-bindsverk, men de komer ikke i nærheten av denne til Calder.

Link to post
Share on other sites

Så du heter faktisk trimaraan du då? Viss det e så jævligt å komme innom baatplassen.no så er jo valget enkelt.

God tur ut i verden til deg, rekner med at det som finnes av svindlere i verden er her på baatplassen.no når du reiser, så ingen prøver å selge deg noke på turen din.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Link to post
Share on other sites

Når jeg vokste opp så jobbet folk, de bygde hus, men det var ikke sånn som idag. Idag holder det ikke og bygge hus, kanskje kjøpe en båt: de vil selge også, ha noe ett par år, for og deretter selge.. Når jeg vokste opp så, ok de bygde hus, men de gjorde ting sammen med familien sin også, kjørte barna på fotballtrening, var med barna ut, smørte skiene deres.. Idag spiser folk grandiosa.. Har ikke tid til familie, alt handler om og tjene penger..

Jobber du egentlig :sleep: ??? Og er man plutselig dum i hodet hvis man spiser grandis :eek: ??? Har du familie? ikke det? nei du har naturlighvis ikke tid til sånt du :sailing: !

Navn: Erlend

Sted: Bergen

Båt: Viksund with 320 rider

Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Øi, ser ikke poenget med å ta Trimaraan her. Han har vist til diverse samtaler med legen osv. I tillegg vil jo de fleste skjønne en del ved å lese denne tråden, og den andre.

 

De av oss som ikke trenger tillatelse fra legen for å seile kan kanskje ta et par rev i seilene? :yesnod: (Syns jeg da).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...