Jump to content

Baugpropellene til Oasis of the Seas er store


Dykker

Recommended Posts

  • 2 år senere...

Flotte bilder her av begge skipene http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1257749

 

ss-091125-oasis-seas-01.ss_full.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Var 7 døgn på Oasis mars 2010. Det var fantastisk. Vi var rundt i Caribbian. Båten var enorm. Vi var ca 6000 passasjerer og ca 2000 som jobbet. På tross av dette aldri trangt eller kø. Anbefaler denne turen til alle. Og prisen syns eg ikkje var ille. Betalte ca 7000,- pr.pers. +4500 for fly Oslo-Miami.

Link to post
Share on other sites

Til informasjon; så heiter det på fagspråket "baugthruster" på slike skip.

Javel......Og hvor stor må propellen/thrusteren være for at det skal være rett å benevne den på norskengelsk?

 

At baugthruster er vanlig å si ja. Men å hevde at det er mer faglig korrekt enn baugpropell (eller bowthruster om du vil) er ikke jeg enig i :smash:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...