Dykker Startet 26.November.2008 Del på Facebook Startet 26.November.2008 Skikkelig størrelse på baugpropellene til Oasis of the Seas! Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Hehe.. hadde ikkje propellen vore i vegen, så kunne du nesten gått tvers igjennom med båten din Til informasjon; så heiter det på fagspråket "baugthruster" på slike skip. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 dette er et imponerene stort skip, Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Skal bli moro å se når den skal gi gass før passering under Storebælt broen. Slik gikk det med Liberty of the Seas. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Og det verste er at Oasis of the Seas er nokon meter høgare. Håper diverse insjenører har kalkulert rett under konstruering av skipet Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 No guts no glory! Hadde ikke hatt mye høy i hatten om jeg stod på brua og så Liberty of the Seas gasse på:) - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Flotte bilder her av begge skipene http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1257749 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
skhauge Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Var 7 døgn på Oasis mars 2010. Det var fantastisk. Vi var rundt i Caribbian. Båten var enorm. Vi var ca 6000 passasjerer og ca 2000 som jobbet. På tross av dette aldri trangt eller kø. Anbefaler denne turen til alle. Og prisen syns eg ikkje var ille. Betalte ca 7000,- pr.pers. +4500 for fly Oslo-Miami. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Til informasjon; så heiter det på fagspråket "baugthruster" på slike skip. Javel......Og hvor stor må propellen/thrusteren være for at det skal være rett å benevne den på norskengelsk? At baugthruster er vanlig å si ja. Men å hevde at det er mer faglig korrekt enn baugpropell (eller bowthruster om du vil) er ikke jeg enig i Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 Bowthruster Samma sak alt sammen. Sitér dette innlegget Link to post
LarX Svart 7.Februar.2011 Del på Facebook Svart 7.Februar.2011 aka tunnel thruster forøvrig har den for spesiellt interessert 3 stk Wartsila 16V46 på 25k HK og 3 stk Wartsila 12V46 på 19k HK, triple-screw med servicefart på nesten 23 kn. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Fredrik Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 Har Oasis azimuth drift? Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
LarX Svart 8.Februar.2011 Del på Facebook Svart 8.Februar.2011 ja, 3 stk fra ABB Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.