Jump to content

Kloakk dumping

Gurba

Recommended Posts

I sommer var jeg på vei i utover, i fra hvaler øyene mot koster. En nydelig morgen med soloppgang og tøff tøff lyd. En stykke foran meg, ser jeg strømstad sandefjord krysse over mot strømstad.

Se det for deg; Havblikk, morgensol, kald pils, beina på bordet og en fersk petterøes i lungene. Så får jeg se en laaang stripe med oljefilm i vannet. Den rakk så langt jeg kunne se i begge retninger. Oioi tenkte jeg her er et noe muffens, åsså i kjølevannet etter ferja. Den hadde riktig nok kommet på god avstand men det var ikke tvil om hvor oljen kom i fra, da det kun var oss to uttpå så tidlig.

Jeg ble jo fryktelig nyskjerrig på hva slags olje som hadde lekket av, lukter jo stor forskjell på gear og motor olje, så dette måtte jeg finne ut av. Kjører inntil denne "olje" stripa, som strakk seg kilometervis i havspeilet, og stikker nevan ned i vannet og får skikkelig guffe oppover armen...

Det var ikke olje ...... ( noe jeg kan dobbeltbekrefte når jeg bet negler senere på dagen )

Rart ikke det er kloakk mottak på kaiene ??

samme opplevde jeg når jeg feis til danmark i sommer. avens lang stripe med skum og gørr etter en danskeferje... dyppet ikke neven da ,-) er ikke så nysgjerrig. det var den "nye" ferja med hale.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

og stikker nevan ned i vannet og får skikkelig guffe oppover armen...

Det var ikke olje ...... ( noe jeg kan dobbeltbekrefte når jeg bet negler senere på dagen )

Kuleste bruktbåtannonsene og foruminnlegg som får meg til å le...

Du er kul! :lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Tror jeg så deg på sjøen i sommer, Anders Haaby.

Du har fått deg Nidelv 28 ser jeg.

Det er grom slepejolle altså!

23072008.jpg

:lol::lol::lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Hmmm , var nok ikke meg det se. Jeg har vært i skøyta i romsundet i 20 år sammen med min kjære familie. Hatt en sjømann 22 dem siste årene ( Bente) og handlet en båt med grumsomt orginalt utseende i år.. Albin 25AC som fortiden står hjemme i verkstedet med garkasse utover hele verkstedbenken. Etter gode tips her på forumet er deler bestillt i fra drevia og når vinterkveldene kommer så skal jeg te. :-)

Syns det blir noe annet når jeg slipper fjærtten min utti mellom hvalerøyene en gang om dagen 3 uker om sommeren , enn når dem "store" som går i skyttel mellom danmark / sverige / tyskland tømmer tanken rett i skjærgården hver eneste dag. . Vi snakker jo om rutetrafikk året rundt. Snakket med en en dykker som sa det var blitt store omeråder på bunnen med fjelltopper med kloakk i innløpet til oslo fjorden. Men sjekket opp litt og det er visst ikke så store kloakktankene op disse båtene, så når dem har ligi til kai og fyllt opp med tørste dritetrengte normenn så må dem tømme med engang dem kommer i fra kai for det rett og slett ike er plass til mere..

Kilde; Dette har jeg hørt av andre, som hørt det av noen dem kjenner, som kjenner noen, som har hørt om det i fr andre. Så det er godt mulig at ikke det stemmer men høres fornuftig ut.

• 6 months later...
Jeg syns det er drøyt

Ja.

Støtter landhandelen ved ED-brygga

Høh. Der er ingen hus i det hele tatt. Bare et høl i fjellet, fullt med vann. :ghost:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Kuleste bruktbåtannonsene og foruminnlegg som får meg til å le...

Jeg har lest den annonsen en gang for veldig lenge siden... noen som vet om den er tilgjengelig enda og evt hvor jeg kan finne den?

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Da er det noe i det dem sier om at dem som biter negler kunne like gjerne ha slikket på dolokket (for det er like mangen bakterier der som det er under neglene) :lol:

Kloakk er vel bare fordøyd mat. Og det kan være de fineste retter og de beste viner, som ble inntatt på hvit duk, før det gikk inn i næringskjeden i havet. For meg er det ikke det store problemet.

Godt å tenke slik når en har neglebitingen til Anders i bakhodet her :seeya:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Det er vel kanskje denne du mener:

Superb... Tnx :-D

Hadde denne på forrige laptop´n som havarerte av en skarve halvliter tuborg i tastaturet... drittmaskin.

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Superb... Tnx :-D

Hadde denne på forrige laptop´n som havarerte av en skarve halvliter tuborg i tastaturet... drittmaskin.

Drittøl. Jeg sølte en Hansa i tastaturet mitt, og den funker fortsatt. Noen av knappene henger litt dog.. :cheers: