Jump to content

Ventil til Suzumar 350 VIB


kmjelle

Recommended Posts

dette føyer seg inn i rekka, der det viser seg at de pengene man sparte når man kjøpte en ( tilsynelatende ) rimelig båt, fort kan bli dyrekjøpte.

Det har vært fler tråder der folk har hatt problemer med deleforsyninger til enkelte gummibåter, ventiler, årer, bunnplater og andre etter mitt syn standardkomponenter, har latt vente på seg i det vide og brede. Ja, enkelte deler har faktisk vært uråd å skaffe tilveie.

 

Jeg er Zodiac fantast selv, men har eid stort sett det som fins av joller. Mitt tips er å forsøke å få greie på hva for deler du trenger, altså hva ventilen heter , og så gå til en som har tilsvarende ventiler.

Standarden i bransjen er Halkey Roberts, disse brukes av veldig, veldig mange. Om Suzumar bruker disse, veit jeg ærlig talt ikke. Alternativt kan du kanskje få laget deg et adapter av noe slag ?

 

Det finnes også egne frittstående gummibåtverksteder, de kan ha ventiler på lager. Ellers må du nok bare mase, mase og atter mase på din leverandør, evt. ringe en annen forhandler.

 

Lykke til, og håper det årner seg.

 

PS - har du sjekket noen av Web butikkene på nettet ? Det er en 2-3 som er spesialister på dingser og bomser til nettopp gummibåter. Mulig de kan ha det du etterspør ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

om jeg ikke misforstår noe vesentlig, og at Suzumar er vesentlig annerledes oppbygget enn andre tilsvarende båter, er den " dingsen " du skrur ventilen fast i, vulket fast inni pontongen på båten.

Du skal altså bare skru erstatningsventilen rett inn, etter at den gamle er fjernet selvsagt...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Rammsalt holder til i Slemmestadveien 210 på Vettre i Asker, et godt stykke før man kommer til Slemmestad. Telefonnummeret dit er 66 90 42 16. Så vidt jeg husker var det tidligere drevet av en som heter Føyen, men tror han solgte til yngre krefter for et par år siden. Driver med sertifisering av redningsflåter og service og reparasjon av rib'er og gummibåter. Forhandler også bl.a Zodiac og Bombard.

Verdt en telefon!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...