kmjelle Startet 27.November.2008 Del på Facebook Startet 27.November.2008 Var uheldig å ødelegge ventilen i en av pontongene. Importøren Erling Sande svarer ikke på gjentatte henvendelser. Er det noen som har erfaring med bytte av ventil, og hvor jeg skaffer ny ventil fra? Suzumar har noe spesielle ventiler. Båten er ny av året. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.November.2008 Del på Facebook Svart 29.November.2008 dette føyer seg inn i rekka, der det viser seg at de pengene man sparte når man kjøpte en ( tilsynelatende ) rimelig båt, fort kan bli dyrekjøpte. Det har vært fler tråder der folk har hatt problemer med deleforsyninger til enkelte gummibåter, ventiler, årer, bunnplater og andre etter mitt syn standardkomponenter, har latt vente på seg i det vide og brede. Ja, enkelte deler har faktisk vært uråd å skaffe tilveie. Jeg er Zodiac fantast selv, men har eid stort sett det som fins av joller. Mitt tips er å forsøke å få greie på hva for deler du trenger, altså hva ventilen heter , og så gå til en som har tilsvarende ventiler. Standarden i bransjen er Halkey Roberts, disse brukes av veldig, veldig mange. Om Suzumar bruker disse, veit jeg ærlig talt ikke. Alternativt kan du kanskje få laget deg et adapter av noe slag ? Det finnes også egne frittstående gummibåtverksteder, de kan ha ventiler på lager. Ellers må du nok bare mase, mase og atter mase på din leverandør, evt. ringe en annen forhandler. Lykke til, og håper det årner seg. PS - har du sjekket noen av Web butikkene på nettet ? Det er en 2-3 som er spesialister på dingser og bomser til nettopp gummibåter. Mulig de kan ha det du etterspør ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
kmjelle Svart 29.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2008 Tenker du på utenlandske nettbutikker? Link? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.November.2008 Del på Facebook Svart 30.November.2008 Du kan forsøke f.eks ALLINFLATABLES Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
kmjelle Svart 30.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2008 Fant det jeg trengte. Er det uproblematisk å bytte bare ventilen, eller bør den være festet til noe PVC-materiale, slik at jeg har noe å lime i? http://www.ibsmarine.co.uk/buy-a-boat/suzu...rchText=Suzumar Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 30.November.2008 Del på Facebook Svart 30.November.2008 om jeg ikke misforstår noe vesentlig, og at Suzumar er vesentlig annerledes oppbygget enn andre tilsvarende båter, er den " dingsen " du skrur ventilen fast i, vulket fast inni pontongen på båten. Du skal altså bare skru erstatningsventilen rett inn, etter at den gamle er fjernet selvsagt... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
kmjelle Svart 30.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2008 Jeg skal ta en nærmere kikk ventilen min. Fant en oppskrift på bytte av ventil, men lurer på om min båt ikke er av hypalon: http://www.hotribs.com/02articles/063-fitt...ent-hypalon.asp Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 30.November.2008 Del på Facebook Svart 30.November.2008 Det er et firma ute på slemmestad (utenfor Olso) som heter Ramsalt som sikkert kan hjelpe deg, veldig hyggelig kar som holder til i en låve. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mouche Svart 30.November.2008 Del på Facebook Svart 30.November.2008 Rammsalt holder til i Slemmestadveien 210 på Vettre i Asker, et godt stykke før man kommer til Slemmestad. Telefonnummeret dit er 66 90 42 16. Så vidt jeg husker var det tidligere drevet av en som heter Føyen, men tror han solgte til yngre krefter for et par år siden. Driver med sertifisering av redningsflåter og service og reparasjon av rib'er og gummibåter. Forhandler også bl.a Zodiac og Bombard. Verdt en telefon! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.