alma Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Fikk kjørt igjennom frostveske ikvel og sugd ut olja med min nye vakumsuger (Hurra!!!! Det var en drøm i forhold til den mye omtalte biltemapumpa) Men så viser det seg at jeg har klart å surre vekk instruksjonboka. Finner den sikkert på sikt. Akurat nå skulle jeg bare likt å visst om hvilken olje jeg skulle bruke. Mener jeg kan bruke en 10-40 olje men ble plutselig litt i tvil!!! noen som har det i hodet? 0 Quote Link to post
kesoo Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 hei jeg bruker mineral olje siden det er gamel motor :nono: 0 Quote Link to post
Buff331 Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 hvilken vakumsuger er det du snakker om? jeg har "biltemapumpa" og den suger....... 0 Quote Link to post
alma Posted November 27, 2008 Author Share Posted November 27, 2008 Biltemapumpa suger ja. Har brukt den tidligere i mange år. Holder maks to år, bråker søler og suger dårlig+ at den må hjelpes i gang. søk på oljepumpe tror jeg du finner noe om vakumpumpa. Alle prata om å kjøpe på maritim, men jeg kjøpte min på Navigare i Kristiansand. 0 Quote Link to post
bellen Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Ja.. en 10W-40 olje kan du bruke, men da helst om motoren er slitt og bruker en del olje. Personleg ville eg gått for 15W-40 0 Quote Link to post
Ingar Posted November 28, 2008 Share Posted November 28, 2008 Du mener vel omvendt, 10-40 er tynnere enn 15-40 og sistnevnte er best egnet i en motor som bruker olje. Ja, i båt er 15-40 best egnet uansett. 0 Quote Link to post
Recommended Posts