Hansi Startet 28.November.2008 Del på Facebook Startet 28.November.2008 Tyskere hyller Telemarkskanalen. Kanskje flere nordmenn også burde ta turen oppover vassdraget. En tur som kan anbefales selv om prisen er litt stiv. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 Enig! Alldeles fantastisk å seile Telemarkskanalen. Har gjort det med rutebåten. Skulle gjerne tatt turen på egen kjøl når jeg kommer på de kanter. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 At prisen er litt stiv kan jeg ikke si meg enig i. Skulle vært morro å vite den reele prisen på ei slusing. Å sponse Telemarkskanalen med noe rundt en skarve 50 lapp pr sluse gjør jeg med glede. Sitér dette innlegget Link to post
Roald Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 Hei. Her kan det være en link for de som tenker på kanal ferie. Hilsen Roald Sitér dette innlegget Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Hansi Svart 28.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2008 Det var en flott og ikke minst nyttig side som herved er lagret. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 Helt enig. Litt OT: Dersom man har blitt glad i kanalferier har vi i søndre del av Norge en fantastisk mulighet - i tillegg til Telemarkskanalen - i kanalen mellom Gøteborg og Stockholm, se bl.a. her: http://www.gotakanal.se/templates/portal____4109.aspx. Her er man garantert god båtferie fullstendig uavhengig av værforhold (tror jeg). Jeg synes det er utrolig med 190 km kanalseileas her i Skandinavia, dvs. over 100 nm en vei. I likhet med Telemarkskanalen gir denne kanalen utrolig mange opplevelser. Jeg har aldri hørt om noen som angrer på at de har seilt i Göta kanal. Vi har mange somre i denne kanalen. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.November.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2008 Har oplevd å seile Gøtakanal 2 ganger, en oplevelse. Vi seilte opp fra og ned til Gøteborg begge gangene. Sitér dette innlegget Link to post
rogre Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 At Telemarkskanalen er ei perle for båtturister er det ingen tvil om. Er så heldig at jeg bor rett ved siden av Løveid slusa. En oppfordring til båteiere som planlegger neste år,s ferie , legg turen innom kanalen og få et minne for livet , Vi trenger og har plass til mange ferierende med båter. Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Jørgensen Svart 28.November.2008 Del på Facebook Svart 28.November.2008 Redaktørene i Boote Magazin er ekte norgesvenner . Jeg hadde gleden av å delta på turen sammen med de opp Telemarkskanalen. Vi fikk kjempegode tips før turen av et par av medlemmene her på Baatplassen, og meget velvillig assistanse av Telemarkskanalens administrasjon og voktere. Neste år planlegger vi tur innaskjærs fra Spangereidkanalen til Lyngør. Kanskje vi kunne slå hodene sammen her på Baatplasen og pønske ut den ideelle ukesturen for de? Noen steder de absolutt må besøke og skrive om for eksempel. Og om noen skulle være i tvil: Kanalen er en fantastisk tur i avslappende tempo. Må prøves! Slusinga går veldig greit, bare sørg for å ha fendere med skikkelig diameter, gjerne kulefendere. Vennlig hilsen øyvind@maritim Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.