Jump to content

Tyskere hyller Telemarkskanalen,

Hansi

Recommended Posts

Helt enig.

Litt OT: Dersom man har blitt glad i kanalferier har vi i søndre del av Norge en fantastisk mulighet - i tillegg til Telemarkskanalen - i kanalen mellom Gøteborg og Stockholm, se bl.a. her: http://www.gotakanal.se/templates/portal____4109.aspx.

Her er man garantert god båtferie fullstendig uavhengig av værforhold (tror jeg).

gtakanal.jpg

Jeg synes det er utrolig med 190 km kanalseileas her i Skandinavia, dvs. over 100 nm en vei. I likhet med Telemarkskanalen gir denne kanalen utrolig mange opplevelser.

Jeg har aldri hørt om noen som angrer på at de har seilt i Göta kanal.

Vi har mange somre i denne kanalen.

Redaktørene i Boote Magazin er ekte norgesvenner :flag:. Jeg hadde gleden av å delta på turen sammen med de opp Telemarkskanalen. Vi fikk kjempegode tips før turen av et par av medlemmene her på Baatplassen, og meget velvillig assistanse av Telemarkskanalens administrasjon og voktere. Neste år planlegger vi tur innaskjærs fra Spangereidkanalen til Lyngør. Kanskje vi kunne slå hodene sammen her på Baatplasen og pønske ut den ideelle ukesturen for de? Noen steder de absolutt må besøke og skrive om for eksempel.

Og om noen skulle være i tvil: Kanalen er en fantastisk tur i avslappende tempo. Må prøves! Slusinga går veldig greit, bare sørg for å ha fendere med skikkelig diameter, gjerne kulefendere.

Vennlig hilsen

øyvind@maritim

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...