Icano Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Jeg har fått meg ett lite vinterprosjekt men klarer ikke å finne ut hvilket fabrikat båten er. Tidligere eier vet heller ikke, og på båtregisteret står det kun at båten er fra 1973. Der er også litt usikkert om det stemmer. Den har en forholdsvis stor brønn, utenbordsmotor, innlagt vann og bensintank orginalt. Er det noen som kan hjelpe meg. Ett tips har vært Polar men jeg klarer ikke å finne ut av det. Quote Link to post
Arnstein Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Kan det være et selvbygg? Quote mvh Arnstein M/B JAVA Link to post
Mulligan Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Ække det en With? With Vitur? Quote Link to post
Hansi Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Overbygget ligger mistenkelig på en Fjord, skroget er jeg sannelig ikke sikker på. Kan det være selvbygg mon tro ? Quote Link to post
Icano Posted November 30, 2008 Author Share Posted November 30, 2008 Har fått ett tips om at den er en tidlig Draco. Skal ta noen bedre bilder.... Quote Link to post
Brodern Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Synes skroget ligner Nidelv, 70 tall. Overbygget ligner litt på Nordkapp 80 tall :) Quote Føkk deg... Link to post
Daffy Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Det er nok ihvertfall ikke en Draco. Men det er sikkert mange som tror det er en Draco på grunn av vinduene. Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Vierskjær Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Mitt umiddelbare tips, er at den kan være produsert på Sølversen i Tønsberg (de som bl.a. produserte Sølvjo) Syns å ane noen linjer på skrog og overbygg derfra. Quote Link to post
kritrov Posted November 30, 2008 Share Posted November 30, 2008 Hei. Dette er en Flåtsund 19 fot 100% sikkert. Har selv eid en slik båt. Jeg hadde innebordsmotor mercedes 300d i den. gikk da ca. 25 knop. Mvh. Kristoffer Quote Link to post
kritrov Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Der var jo annonsen på båten min. Quote Link to post
Daffy Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Da fant du jo ut av det da Quote Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.