Jump to content

NORPOL wax, erfaringer? Andre anb. wax merker?


mea

Recommended Posts

Hei!

 

Har rubbet båten og på ført ett lag med NORPOL w70 (formwax). Tenkte jeg skulle legge

et lag til...Har noen erfaring med denne waxen? Ser ut til at båten blir fin og blank, men

hva med slitestyrke, vannfasthet ol...? Er jo egentlig beregnet til former... Det som talte

for å bruke denne er at den ikke inneholder silikon! Silikon basert wax har jo en tendens

til å holde seg fin en liten stund....,men moroa er fort over.

 

Noen som sterkt kan anbefale annen god, helst silikonfri vax??

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei. Jeg har prøvt Nor Pol Rubbing på 3 båter i vår. Gammel askeladden fra -72 ble som ny. Det samme gjorde en sjømann 22 fra -78 og en With Vital fra -78. Rubbet 2 ganger - vasket båten mellom behandlingene. Deretter 2 runder med Nor Pol wax. For best resultat, legg på med polermaskin, poler for hånd.

 

Skal teste dette på min "nye" Scand classic til høsten.

Kommer tilbake med erfaringer til høsten.

 

Forhandler påstår denne behandlingene er så bra - at man kun trenger å rubbe/ polere hvert 3dje år.

Dette er første året jeg prøver - men resultatet så langt er meget bra.

 

Begge deler selges på maritimstart.no - pakke tilbud inkl deep clean ca 450,- + porto

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...