Jump to content

Sjekkliste ifm service på motor og drev

Muffe

Recommended Posts

Hei

Er på tide med service på motor (KAD 43) og drev. Vurderer å utføre deler av dette selv men sliter med å få full oversikt over hva som er anbefalt utført.

Når jeg spør forhandler hvor båten er kjøpt får jeg litt vage anbefalinger .

Mitt spørsmål er derfor: Eksisterer det sjekklister / lister med anbefalte servicepunkter basert på antall timer motoren er kjørt? Dersom ja, hvor får jeg tak i dette? (Har kikket i papirer som følger med båten men ble ikke veldig klok)

Takker for alle innspill.

Ta en QMI rens på motor med gamle oljen og kjør teflontilsetning fra samme leverandør , pluss 1 liter av dyserens i tanken , blir som ny maskin. når fått tatt rensen ,så ser du hvor mye dritt det er inne i motor . Superstoff som gir bra beskyttelse . www.icelube.net

Hei

Er på tide med service på motor (KAD 43) og drev. Vurderer å utføre deler av dette selv men sliter med å få full oversikt over hva som er anbefalt utført.

Står klart og tydelig i instrusjonsboken hvilke punkter og hva som skal utføres av arbeid.

Har den blitt rotet bort underveis kan den lastes ned her

Mvh. SAP

Etter en ny runde med min forhandler viser det seg at det eksisterer service skjema med alle alle abbefaltet sjekkpunkter etter x antall timer. Damen bak disken var ikke helt oppdatert på dette. Fikk kopi så nå er alt greit.

Bra du fikk orden på det :yesnod:

Barer lurer... Står det noe mer utfyllende info eller flere punkter i dokumentet du fikk hos forhandleren enn det som står beskrevet på side 30-31 (skötselschema) i manualen i linken over??

Mvh. SAP