880 Startet 29.April.2004 Del på Facebook Startet 29.April.2004 Sitter her å venter på telefon fra kranbilen, kan komme når som helst... JEG SKAL FÅ BÅTEN PÅ SJØEN IGJEN Gleder meg såååååå-. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Walter_S Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Sitat ..... JEG SKAL FÅ BÅTEN PÅ SJØEN IGJEN..... Et stort øyeblikk, bmo! Lykke til med sjøsetting og måtte du få en fin-fin båtsesong! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
jorhei Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Lykke til! En hærlig følelse, eller hva? Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Lars H. Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Hei. Det er en god følelse, sitter selv og venter på at det skal bli fredag og lunsjtider. Da blir det avspasering og båttur. Og så sitter jeg og venter på at det skal komme en hyggelig kar som ringer på døren og sier: "Her er den nye PC'en med 3,2Ghz prosessor som du bestilte!" Han skal komme en gang mellom kl. 1600 0g 2300! Jeg gleder meg som en unge både til PC'en, og til helgetur nr.2 med båten i år! Lars H. (som liker å ha noe å se frem til) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Batdilla Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Sitat Sitter her å venter på telefon fra kranbilen, kan komme når som helst...Ta noen bilder av begivenheten da... Slik at vi andre som ennå mangler 2m før vannstanden er OK har noe å sikle på. Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Lørdag går balja på vannet...henter hengern i morra.... jess det er sommer. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Skal ut på helgetur nr 2 og jeg ser i dag at det er spådd flott vær til helgen Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 29.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2004 Sitat Ta noen bilder av begivenheten da... Slik at vi andre som ennå mangler 2m før vannstanden er OK har noe å sikle på.Bilder var planlagt men det ble noe hektisk så disse uteblir. Båten har nu ligget på vannet noen timer og alt fungerte. Motoren startet som et skudd med en gang trass vinterdvale og defekt startbatteri(startet på forbruksbanken). Eneste lille problemet var at sjøvannsfilteret sugde litt luft i lokket, dette ble løst på noen sekunder med å snu pakningen. Har nå en herlig skjelefred, selv om alle ting som ble planlagt i fjord høst ikke er gjennomført i vinter. Nå ligger båten klar for utvasking og klargjøring for tur. Noen vil nok lure på hvorfor dette ikke er gjort mens den lå i hagen, veldig enkelt: det er en egen følelse og sjarm med denne jobben når vi ligger i havna og treffer andre som gjør det samme. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Speedy Svart 29.April.2004 Del på Facebook Svart 29.April.2004 Grattis med båten på sjøen. Fikk selv telefon fra kranbil i dag om at jeg måtte innfinne meg med en gang slik at jeg kunne få båten på sjøen. Var jo utrolig spent da jeg har gjort en del med motor i vinter om alt arbeidet var ok. Selvfølgelig så startet motoren som et skudd og går som en klokke. Tror faktisk at båten går litt raskere nå ( kanskje det bare er fordi det var så deilig følelse av å høre sjøen skvulpe igjen under båten). Båtsesongen er i hvertfall begynt. Vimpelen kommer også opp igjen på båten ganske snart. Må bare få tak i en vimpelholder til å feste på båten... :flag: Sitér dette innlegget Link to post
Patton Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Kos der på sjøen, alle dere som har planlagt helgetur. Vi rundt Mjøsa sitter og følger med på vannstanden, den er nok fremdeles for lav. Trøsten er at vannstanden i dag er 120m og 92cm (over havet), mens gjennomsnittlig nivå for denne årstiden er 120m og 13 cm. Det tyder på at det ikke skal så mange dagene til før Vorma Båtforening kan starte utsetting. Jeg får kjøre nedom brygga i helga med tommestokken :diving Så gjenstår det bare for meg å få lufta ut av den jæv... grønne , forsøker på nytt i helgen. God helg Patton Sitér dette innlegget Link to post
Kirkhorn Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Vi skal sjøsette i kveld, totalt 8 båter her i bygda som skal kranes ut på fjorden. Kjøpte båten i fjor høst, og fikk kun brukt den 1 mnd. før vi tok den opp. Gleder oss vanvittig til sjøsettingen Sitér dette innlegget Link to post
syvers Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Sitat Slik at vi andre som ennå mangler 2m før vannstanden er OK har noe å sikle på. Mangler du ennå 2 meter i Mjøsa ?, Har de sendt alt vannet rett ned til Øyeren nå heller. Her er vannstanden OVER normalen.! Som det framgår av grafen kom vannet 2-3 uker tidligere i år enn i fjor, så nå nå skal jeg ta en telefon til han med kranbilen. syvers Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 30.April.2004 Del på Facebook Svart 30.April.2004 Sitat Mangler du ennå 2 meter i Mjøsa ?, Har de sendt alt vannet rett ned til Øyeren nå heller. Her er vannstanden OVER normalen.Neida - det er nok i ferd med å rette seg litt. Det siger på bra om dagen. Det stemmer det at det faktisk er over normalen i år. Men til sammenligning, var f.eks. hele båthavna helt tørrlagt ennå sist helg. Alle bryggene med utliggere lå på helt tørr grunn. Og da mangler det en god del før det kan bli snakk om å ut med båter hvor det er litt dypgående. Men jeg er ikke lei meg for det. Prosjektene tilsier at det er ikke tid ennå uansett. Eventuelt kunne jeg satt ut Selco'en, eller testet Aquaquick'en jeg kjøpte i fjor, men da bruker jeg opp tid jeg heller bør bruke i Sjømannen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.