Jump to content

Hvordan fikse at snap-in teppet ikke lenger støver fra undersiden.

SeaRaymond

Recommended Posts

Har en amerikansk båt med orginalt snap-in teppe (teppe på dørk som festes med trykk-knapper) Teppet er nå 9 år gammelt, like fint bortsett fra dette "gummibelegget" på undersiden som støver og griser noe inn i granskauen fordi det er i forvittring, noen løsninger eller forslag til hva en kan gjøre for å bli kvitt problemet, noe lurenrier som kan smøres på???

Og ja, vet at jeg kan kaste teppet og evt få laget ett nytt, men teppet er liksom like fint foruten dette belegget på undersiden som støver slik.

Bytt teppe .

takk for tipset, det hadde jeg aldri kommet på. Men siden det gamle fremdeles er bra nok, går jeg nok for våtromsmembranen som ble tipset her.

Flere forslag forresten?

Fått med meg at jeg kan kjøpe nytt nå :yesnod:

2-3000 ? Hvor mange hundre kvadrat er det å legge i en SeaRay 215 da ? Sist jeg byttet tepper i båten kjøpte jeg en tepperest som jeg skar til selv. Dette var en tepperest med ordentlig bakside, ikke sånn gummiert som du har .Den betalte jeg 250 kroner for. Inkludert kantesying kom det på kr. 800.

Hehhehe :cheers: Nei, aner egentlig ikke hva det koster, men antar det er rimelig dyrt å få spesiallaget ett formtilpasset teppe, men hvis du sier det ville kostet rundt 800,- så ville det vel gjerne det, men nå trenger nå ikke jeg nytt teppe uansett. Takker for tipset, så slipper jeg kanskje å grue meg til kjøp av nytt når tiden måtte komme.