Jump to content

Innføring av båt fra utlandet


greipfrukt

Recommended Posts

Heisann!

 

Har en Buster Magnum CC som jeg skal selge til våren, har fått veldig lyst på en Jetboat.

Har sendt dem mail og venter på litt mer info fra dem, men ut i fra siden kan man få båter i fra ca. 180 000 NOK regnet om fra New Zealand Dollars.

MEN så kommer jo HK-avgift, moms osv. Har lite peiling på slik, så håpet at noen kunne hjulpet meg å funnet ut hva som må ordnes utenom selve kjøpssummen som avgifter og slikt. Det hadde jeg satt stor pris på.

 

Mvh.

Magnus

Link to post
Share on other sites

Velkommen til dette utmerkede forum!

 

Når det gjelder slik import som du nevner kommer det straks opp mange røde flagg i min lille verden. En ting er avgifter, det kan man kalkulere og forholde seg til. Noe annet, og langt mer uoversiktlig er CE-godkjenning som du vil være avhengig av, den kan fort bli både uoversiktlig, uforutsigbart og mye annet som begynner på u.....

 

Mitt aller beste råd er enkelt og helt gratis: tenk deg nøye om og godta ingen "synsing" fra folk som er "nesten helt sikre på"..... Når det kommer til CE-godkjenning så er det nemlig kun dokumenter, med stempler og underskrifter som teller!

 

Hvis du søker her på forumet så finner du dusinvis av innlegg (med kostbare og frustrerende erfaringer) omkring CE-godkjenning.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

greipfrukt: nei nei - INGEN røde flagg:) Momsen er 25% ..++ for motor.

 

Når henter du båten? Kan bli en deilig tur.

 

Bestemt meg for en båt fra sydhavet jeg også, men med mine midler så blir det ingen ny båt. *Tenker bare jeg skal kjøpe en liten 20 fot, seile litt rundt på de øyene der nede, spare penger noen månder, kjøpe en større jeg kan selge når jeg kommer tilbake.

 

Bilene også er billige der nede, men det skal jeg ikke tenke på nå.. nåå skal jeg seiiiile:):)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...