toholthe Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Er bord fra 70 tallet heltre teak, eller er det laminat? Et eksempel her: Teakspisestue Torbjørn Quote Link to post
M/S Bastard Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Mye mulig det er kjerne av finer eller huntonitt i bordplate. Var ihvertfall huntonitt i ett bord jeg fikk, nedtur Quote Link to post
index Posted December 1, 2008 Share Posted December 1, 2008 Den der er rimelig garantert finer i bordplate, og bein og understell i heltre. Det er det vanligste på slike møbler.. Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
baatmann Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Rundt kanten på bordet ser du at det er ei smal list, derfor er det laminert. Quote Link to post
Xlnt Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Hvis du er på jakt etter bare teaken og ikke bordet i seg selv ville jeg sett etter gamle ytterdører. Jeg kjøpte en ytterdør for 500,- og fikk mange meter nydelig teakplanker ut av den. Selv døra var heller ikke heltre, selve speilet i døra var bare noe tynn laminat dritt og polstret med isopor i midten, men selve ramma rundt speilet var heltre og ramma hadde en bredde på ca 20cm. -Xlnt Quote 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts