Jump to content

MD 2010 startvansker


frimann

Recommended Posts

Vi har en volvo MD 2010 2001 modell som ikke starter.

Den begynte med å ryke sort og yte lite, etter overhaling av dyser samt ventiler starter den ikke.

Når den kjøres på startmotoren kommer det uforbrent eksos ut luftfilteret.

Kan problemet være registeret? Er det mulig at dette kan forskyves, komme ut av stilling?

Motoren er lite kjørt og godt vedlikeholdt.

Kan feilen relateres til innsprøytningspumpe, og i så fall, skulle det slå ut gjennom luftfilteret?

Tips ønskes.

Link to post
Share on other sites

Du er HEELT sikker på at ventilene er justert riktig? Jeg spør fordi jeg har opplevd akkurat slike symptomer på en 2030. Da var det ventilene som ikke var justert riktig. Først justerte jeg (trodde jeg :blush: ) Så justerte en motorkyndig kompis, fremedeles ingen forbedring. Tilslutt var det en annen kompis som da jobba hos en VP-pusher som justerte de riktig.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Høres kjent ut gitt.. Vår md2040 har også litt samme skjebne.. Viser seg at vi hadde slitte lager osv osv. Så motoren er tatt ut og levert til overhaling. Håper du får mindre problem enn oss.

Måtte også skifte starter da den ble slitt ut da den ikke ville starte. Gikk rett og slett for tregt til å få nok fart på stemplene.

Da den ble skiftet startet motoren. Men den varte jo i 2 mnd før den måtte ut og skifte nye deler. Motoren hadde gått under 200 timer..

Link to post
Share on other sites

Konsulterte merkeforhandler og fikk et tips som viste seg å være en innertier!

Eksosbendet var tettet helt igjen med saltavleiringer i overgang mellom varmeveksler og bend.

Nå er bendet åpnet, måtte til med meisel og hammer, og motoren går som en klokke.

At feilen kunne ligge her streifet ikke tankene våre.

En stor takk til VestMarine!

Link to post
Share on other sites

Konsulterte merkeforhandler og fikk et tips som viste seg å være en innertier!

Eksosbendet var tettet helt igjen med saltavleiringer i overgang mellom varmeveksler og bend.

Nå er bendet åpnet, måtte til med meisel og hammer, og motoren går som en klokke.

At feilen kunne ligge her streifet ikke tankene våre.

En stor takk til VestMarine!

 

Honnør til frimann som melder tilbake hva som faktisk ble løsningen til slutt.

 

Det gjør godt i dette synsingens Mekka, all honnør til synserene, men likevel :yesnod::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...