frimann Startet 6.Desember.2008 Del på Facebook Startet 6.Desember.2008 Vi har en volvo MD 2010 2001 modell som ikke starter. Den begynte med å ryke sort og yte lite, etter overhaling av dyser samt ventiler starter den ikke. Når den kjøres på startmotoren kommer det uforbrent eksos ut luftfilteret. Kan problemet være registeret? Er det mulig at dette kan forskyves, komme ut av stilling? Motoren er lite kjørt og godt vedlikeholdt. Kan feilen relateres til innsprøytningspumpe, og i så fall, skulle det slå ut gjennom luftfilteret? Tips ønskes. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Du er HEELT sikker på at ventilene er justert riktig? Jeg spør fordi jeg har opplevd akkurat slike symptomer på en 2030. Da var det ventilene som ikke var justert riktig. Først justerte jeg (trodde jeg ) Så justerte en motorkyndig kompis, fremedeles ingen forbedring. Tilslutt var det en annen kompis som da jobba hos en VP-pusher som justerte de riktig. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Suzuki Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 husker jeg ikke feil, var data for ventilklaring feil i boka ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
norflyer Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Høres kjent ut gitt.. Vår md2040 har også litt samme skjebne.. Viser seg at vi hadde slitte lager osv osv. Så motoren er tatt ut og levert til overhaling. Håper du får mindre problem enn oss. Måtte også skifte starter da den ble slitt ut da den ikke ville starte. Gikk rett og slett for tregt til å få nok fart på stemplene. Da den ble skiftet startet motoren. Men den varte jo i 2 mnd før den måtte ut og skifte nye deler. Motoren hadde gått under 200 timer.. Sitér dette innlegget Link to post
frimann Svart 9.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2008 Konsulterte merkeforhandler og fikk et tips som viste seg å være en innertier! Eksosbendet var tettet helt igjen med saltavleiringer i overgang mellom varmeveksler og bend. Nå er bendet åpnet, måtte til med meisel og hammer, og motoren går som en klokke. At feilen kunne ligge her streifet ikke tankene våre. En stor takk til VestMarine! Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Hmm jammen ikke dumt.. Skal jammen ta en titt inn i dette området selv. Det er jo en plass en ikke kikker så ofte gitt.. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Konsulterte merkeforhandler og fikk et tips som viste seg å være en innertier!Eksosbendet var tettet helt igjen med saltavleiringer i overgang mellom varmeveksler og bend. Nå er bendet åpnet, måtte til med meisel og hammer, og motoren går som en klokke. At feilen kunne ligge her streifet ikke tankene våre. En stor takk til VestMarine! Honnør til frimann som melder tilbake hva som faktisk ble løsningen til slutt. Det gjør godt i dette synsingens Mekka, all honnør til synserene, men likevel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.