summer family Startet 6.Desember.2008 Del på Facebook Startet 6.Desember.2008 Hei Båtvenner Ny tråd her. Hva mener dere er den mest slitesterke dieselmoter fra 100 Hk til 200Hk,da mener jeg uavhengig av ferdig marinisert eller påmontert marinisering eller alder. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Et hvilket som helst beist av en motor uten turbo, intercooler, kompressor, commonrail osv gjør vel nytten? Stort sylindervolum, lavt maksturtall og masse vekt følger med som standard. Hvorfor vil du vite dette? Skal du kjøpe? Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Dette har vel MYE og si på velikeholdet av motoren . En " Slitesterk" motor kan fort bli ødelagt om velikeholdet ikke holdes. Men den motoren jeg har hørt MYE god ord om er jo Yanmar....... samt noen ander merker også. ( du får garanert navnet på de i dette emne ) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Perkins, Nogva John Deere feks. Som Lotus sier, jo mindre utstyr (turbo, kjølere etc) for å øke effektuttaket, jo lavere maksturtall og høyere syl volum, jo lengere levetid. Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Hei!!Perkins, Bollinder munktell,dette er slitesterke motorer om dem får det vedlikehold de skal ha,har ingen aning om deres HK Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Dette var et relativt spørsmål. Som å spørre hvilke fotballag som er best det. Hver sin smak. Men Penta md30/40, BMC, Perkins, Ford-SABB da? Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Lister Diesel Sitér dette innlegget Link to post
summer family Svart 6.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Takk for svar Hva mener dere om merzedes om 352 130 HK?.Svakheter er det noen som har kjennskap og erfaring med moteren?. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Hvis der var én, som var bedst, ville det være umuligt at sælge 30 forskellige mærker Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 John deere er vel = Yanmar . mente jeg leste dette i en annen tråd at yanmar prod motorer for John Deere. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Medusa Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Mercedes 352 har vært mye brukt i større kjøretøy som Unimog, og en del militære kjøretøy. Sitér dette innlegget Link to post
Håskjer Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Dersom slitestyrke er kriteriet bør du se på en modell fra Lugger som heter 1066. Denne er basert på en "traktormotor" fra John Deere. Nordhavn bruker den og hevder at maskinen kan gå 80000 (åtti-tusen) timer før det er behov for overhaling. Det skulle vel rekke til minst 10 ganger rundt kloden og være tilstrekkelig for de fleste av oss. Jeg vil tro at både Yanmar og VP sin levetid blir puslete sammenlignet med denne. Sjekk Northern-Lights for detaljer. Sitér dette innlegget Link to post
arnbr0 Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Denne 3 sylindrede Danske Callesen motor på 177 kw med slagvolum på 68,7 liter og vekt på 8.4 ton kan også forventes å vare en stund. http://www.bukh.dk/dk/mainframe.htm Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Ja når det kommer til slitesterke småmotorer er nokk Callesen og Grenaa i en klase for seg selv. Yanmar og Mersjedes blir jo som engangsmotorer og regne i sammenligning med skikkelige Dansker. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Hei. Hadde det ikkje vert for att det var mellom 100 og 200hk. Ville eg ha sagt SABB. (Beffen sin motor gjekk 95000++ timar, uten overhaling) Ford SABB er bra har eg hørt. Og som nemt tidlegare. Stort syindervolum, høg vekt, lavt turtall, og kvalitet. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Hansi Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Ford Sabb har vært en del brukt som motorer i mindre fiskebåter og andre nyttefartøy. Har hørt om Forder som har gått 50000 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Hva mener dere er den mest slitesterke dieselmoter fra 100 Hk til 200Hk,da mener jeg uavhengig av ferdig marinisert eller påmontert marinisering eller alder. Ok, hvor mange timer skal/bør en diesel motor gå med godt velikehold før den skal ha overhaling ?? ( 10 000 til 30 000 timer ..... om jeg ikke tar grundig feil) Så kjøper du en ny motor og bruker den 500 timer hvert år ( som er MYE til fritidsbruk...... ) i 10 år blir det 5000 timer. Du skal virkelig bruke motoren MYE for og slite den ut. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Kanskje GM Detroit diesel 6v71 kommer opp, 2-takts arbeishest. Denne ser ut til å ha vært brukt iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Imis Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Scania er slitesterk, John Deere å Volvo p au. Ratinga(a,b,c) bestemmer livslengde, alt etter bruk. Lystbåt eller yrkesbåt. Sjarker/yrkesbåter fra 35fot og opp har som ofteset motorer som går maks 1800-2000 o/min.... Som aggregat kan di gå veldig langt før overhaling, ikke uvanlig med 75 000timer for Scania å Vp 12l... Vedlikehold er det på alt + slitedeler(dynamo,starter, turbo) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 6.Desember.2008 Del på Facebook Svart 6.Desember.2008 Svært så tillitsvekkende brosjyre iallefall http://www.lugger.com/PDFs/brochure_pdfs/L1066_series.pdf Vekta har de imidlertid glemt å spesifisere, men oljesumpen tar 34 liter Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Dette var et relativt spørsmål. Som å spørre hvilke fotballag som er best det. Hver sin smak. Men Penta md30/40, BMC, Perkins, Ford-SABB da? Relativt??? Ja når det gjelder dieselmotorer er jeg enig, men hva har det med VÅLERENGA å gjøre? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
hifo Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 (Beffen sin motor gjekk 95000++ timar, uten overhaling) trodde ikke det var en så stor motor. ? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Diesel248 Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Hadde det ikkje vert for att det var mellom 100 og 200hk. Ville eg ha sagt SABB. Rett det. Beffen hadde ein 22hk SABB 2G. Men eg nemde det indirekte att det ikkje var 100hk++ Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Divemaster Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Rekke sekseren til Detroit 6/71 ....fra rundt 130 hk til 410 hk er Detroit's mest driftssikkre motor ...mest driftssikker uten turbo osv. i lavere uttak ... Mer moderne så kommer de små rekke sekser sliterene til Scania, Cummins, CAT, Lugger, John Deere, samt Perkins Sabre, Ford Dover også inn i bildet... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.