Poseidon Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Baatskolen POSEIDON har nå D5-kurs i samarbeid med Rygjabø vgs på Judaberg, Finnøy.Dette opplegget er basert på ca to dager pr uke, fra nå i august og frem til juni. Strengt tatt kan man gå opp til D5-eksamen ved enhver vgs som har faget. Man går opp som privatist og består man eksamen og får minst karakter 3,0 i alle konvensjonsfag er det bare å gå igang å samle fartstid, i kommersiell fart på fartøy over 15 meter ... Men som beskrevet flere ganger tidligere:Problemet ligger ikke i å få et D5-sertifikat, problemet ligger i å klare å beholde det. D5 er nemlig blitt et rent yrkessertifikat og man må i utgangspunktet seile og dokumentere minst ett år "effektiv tid ombord" i løpet av hver 5-årsperiode for å få fornyet sitt D5-sertifikat. Redigert 26.August.2014 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Cruise Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Over 50 bt som fritidsbåt? Skjønner det er mange som har behov for større båt enn meg, men skulle tro de fleste som beveger seg opp i den størrelsen oftere har tilhørighet i kategorien yrke og ikke fritid. Da skulle vel fartstidskravet være lettere å innfri for å beholde D5. Sitér dette innlegget Link to post
Cruise Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Fritidsbåt over 24 meter? Wooow Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Jeg mener at grensen for D5L er 24 m lengde. 50 brt har bortfalt, eller tar jeg feil, Poseidon? Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Bare lengdebegrensing nå ja. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Poseidon Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Jeg mener at grensen for D5L er 24 m lengde. 50 brt har bortfalt, eller tar jeg feil, Poseidon? Bare lengdebegrensing nå ja. Der ser man: de som har gått Baatskolen POSEIDON kan sakene sine! :giggle: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Cruise Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 jepp. Kunnskap lønner seg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.