Jump to content

Julaften i egen båt?


Pelle Parafin

Recommended Posts

Nei da - Det finnes grenser hva kona er med på :nonod:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

gjør det annenhvert år. (bor jo i båten...) :yesnod:

Men i år skal jeg besøke familien i Wien. Er nok tilbake før årsskiftet. :seeya:

 

God tur til Wien! Kommer kanskje innom en tur på nyåret på vei til Steilene :cheers::seeya:

 

mvh Figaro

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

desember2008.jpg

 

Det er i år en behagelig plassering av julaften. Det blir ingen feiring av selve julaften i båten, men det blir noen timer hyggelig arbeid i båten mens ribba står i ovnen. Jeg driver med detaljert gjennomgang av el-systemet ombord, og dette har blitt et atskillg mer omfattende prosjekt enn forutsatt - selv om båten er ganske ny. Og klart at det er noe pynt ombord.

Link to post
Share on other sites

Som jeg sa , hadde jeg bestemt så :headbang: .Men det er det Økosjefen som gjør,så da så :wink: Men har lagt inn 100 vis av aksjer ang nyttårsaften , svak mulighet der . Har vi fåt ny båt så stiller jeg vel enda sterke ang den kvelden , men ikke lett å få Øko med på slike dager . Blir mange i gjestehavna iår når det gjelder nyttårsaften :cheers_wine: , så kansje . Men du spurte jo om julaften da ...

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne feiret julekvelden ombord i Amica II jeg og det regner jeg med at rederen også kunne tenkt seg. Jeg tviler derimot på at matrosene og seniorene i rederiet kunne tenkt seg det. Rederen skal forresten feire julen ute på sjøen langt hjemmefra, så jeg får vel holde meg på landjorda sammen med barn og svigerforeldre. Jeg regner imidlertid med at det blir en forsinket jule- og nyttårsfeiring ombord, når rederen kommer hjem den 2. januar :cheers_wine:

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...