tomeriks Startet 7.Desember.2008 Del på Facebook Startet 7.Desember.2008 Ser at dette er ett emne som har blitt tatt opp tidligere, men finner ingen klare svar i disse trådene. Har en Thermo 2500 båtvarmer i båten som vi ikke får til å gå ordentlig. Den har problemer med å tenne (tenner i snitt på hvert 3 forsøk), og vifta må ha ett dytt for å komme igang. Det er også en lekasje av parafin mellom den øvre/nedre delen av brenneren. Så spørsmålet er: Er dette noe jeg enkelt kan overhale selv (er gjennomsnittlig båtmann-handy(dvs litt over gjennomsnittet av befolkningen ellers vil jeg tro )), eller bør det gjøres av ett serviceverksted? Grunnen til at jeg spør før jeg gjør det er at det er snakk om flammer og brennbar væske.. Eller finnes det verksteder på øst-/nordsiden av oslofjorden som gjør slikt rimelig?? Takker for alle innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Hei. Jeg hadde en slik Thermo 2500 i mange år, og den er ikke spesielt komplisert oppbygget. Jeg hadde den oppe mange ganger og fikset småting. Når det gjelder startproblemer, er den som mange andre lignende varmere kilen på spenningen. Dersom den starter greit med motoren igang, ville jeg sjekket kablene og eventuelt byttet til større kvadrat. Viftemotoren kan bli slapp med årene, men sjekk først at den går lett rundt for hånd. Går den tregt, kan du forsøke å smøre litt. Termomarin hadde denne varmeren og de kan sikkert gi deg telefonnummeret til en spesialist på denne varmeren. Husker dessverre ikke navnet hans, men lurer på om han ikke holdt til i Larvik. Har forresten en Thermic 2000 (etterfølgeren til Thermo 2500) liggende. Den soter ned, men jeg har ikke forsket noe særlig på hvorfor da jeg har kjøpt meg en Eberspächer D2. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Øivind E. Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Ring Per Varild på 90 78 40 56. Han kan nok hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Per Varild var det jeg også tenkte på, nå husker jeg navnet. Og han holder til i Sandefjord, ikke Larvik som jeg først skrev. Han er en meget hyggelig og flink kar. Her er forresten litt av årsaken til at viften på mitt apparat gikk tregt. Plastdelen av viften subbet borti gods! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
haknuts Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Heisann. Har noen et bedre skjema enn det som er i håndboken til Thermo 2500? Sitér dette innlegget Bli med! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.