Jump to content

Hvilket kartprogram til Asus eee


alfb

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med hvilket kartprogram som er ok/enkelt å bruke på en Asus eee 901 m/ Windows XP?

Ønsker i utgangspunktet å ha denne i tillegg til plotteren som et "overblikksbilde" mens plotteren er zoomet inn.

 

I tillegg kunne det være greit for resten ombord og følge med da plotteren er plasert godt tilrette for fører :sailing:

Link to post
Share on other sites

Du kan vel bruke det meste av det som er tilgjengelig for pc. Hva som er best, er det kun du som kan svare på som bruker. Alle har vi forskjellige behov og ting og tang som ønskes. Foreslår at du laster ned noen demoversjoner på de som er tilgjengelig for så å prøve disse ut. Selv har jeg C-Map og Maxsea. Bruker C-Mapen mest, helt ok til mitt bruk. Pc'en er koplet opp mot en Furuno gps.

Link to post
Share on other sites

Jeg var innom og lastet ned en demoversjon av Tiki. Virket veldig brukervennlig da og genialt å kunne splitte skjermen i 2 eller 3 viss en ønsker det.

Flere med gode erfaringer her :confused:

 

Har brukt programmet siden det kom, er kjempe fornøyd.

Og det beste er servicen når en sender en mail, får en svar fort.

Som du ser i lenken ( denne tråden) kan det være penger og spare ved kjøp på nett.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker SeaPro 3000 og er kjempefornøyd med det. Det beste er jo kartene som er basert på s57 data fra sjøkartverket det beste som er og oppdrive og til en utrolig bra pris Kr 1.200 for hele Norge inklusiv Svalbard. I tilegg kan du koble til stortset hva du vil GPS, AIS, Autopilot, Navtex, Radar, Instrumenter osv. SeaPro

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...