alfb Startet 7.Desember.2008 Del på Facebook Startet 7.Desember.2008 Er det noen som har erfaringer med hvilket kartprogram som er ok/enkelt å bruke på en Asus eee 901 m/ Windows XP? Ønsker i utgangspunktet å ha denne i tillegg til plotteren som et "overblikksbilde" mens plotteren er zoomet inn. I tillegg kunne det være greit for resten ombord og følge med da plotteren er plasert godt tilrette for fører Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 SeaPro fungerer utmerket og har de beste kartene. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.Desember.2008 Del på Facebook Svart 7.Desember.2008 Hva med Tiki da? Ingenting i veien for at det ikke skal fungere fint på denne pc-en. Jeg har brukt det ca 1,5 år og er godt fornøyd, kombinert med en billig USB-gps fra Claes Ohlsson. Mer info i denne tråden (og mange andre) og prisen er vel i underkant av kr 1500 for fullversjonen. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
alfb Svart 8.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Jeg var innom og lastet ned en demoversjon av Tiki. Virket veldig brukervennlig da og genialt å kunne splitte skjermen i 2 eller 3 viss en ønsker det. Flere med gode erfaringer her Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Du kan vel bruke det meste av det som er tilgjengelig for pc. Hva som er best, er det kun du som kan svare på som bruker. Alle har vi forskjellige behov og ting og tang som ønskes. Foreslår at du laster ned noen demoversjoner på de som er tilgjengelig for så å prøve disse ut. Selv har jeg C-Map og Maxsea. Bruker C-Mapen mest, helt ok til mitt bruk. Pc'en er koplet opp mot en Furuno gps. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Jeg var innom og lastet ned en demoversjon av Tiki. Virket veldig brukervennlig da og genialt å kunne splitte skjermen i 2 eller 3 viss en ønsker det.Flere med gode erfaringer her Har brukt programmet siden det kom, er kjempe fornøyd. Og det beste er servicen når en sender en mail, får en svar fort. Som du ser i lenken ( denne tråden) kan det være penger og spare ved kjøp på nett. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
BMP Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Jeg bruker SeaPro 3000 og er kjempefornøyd med det. Det beste er jo kartene som er basert på s57 data fra sjøkartverket det beste som er og oppdrive og til en utrolig bra pris Kr 1.200 for hele Norge inklusiv Svalbard. I tilegg kan du koble til stortset hva du vil GPS, AIS, Autopilot, Navtex, Radar, Instrumenter osv. SeaPro Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 basert på s57 data fra sjøkartverket det beste som er og oppdrive S57 er et exchangeformat, og ingen som helst garanti for innholdet. S57 er definert av IHO for at de forskjellige lands oppmålingsmyndigheter og kartleverandører skal operere med et felles filformat. Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 De dataene som Statenssjøkartverk leverer på S57 format i dag er de beste kartdataene som er og oppdrive for Norske farvand. Dette i følge Statenskartverk. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Så de blir dårligere dersom de lagres i Navionics, C-map eller IM format? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Kan bare støtte tidligere innlegg på Tiki. Kjører Tiki Pro på en 14" PC med 2 vinduer, en på nærbilde og en med oversikt. Samt GPS musa til Claes Gjøran(Ohlson). Fungerer supert+at du har full norsk support hvis du får problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Kan man legge inn polardiagram og laste ned vær og strømkart i noen av disse programmene dere snakker om ? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Det går helt fint i SeaPro det beste er og laste ned såkalte grip filer med værdate dereter kan man tegne in ruten man skal seile får så og kjøre en såkalt værruting og maskinen regner da ut den mest efektive ruten etter de gite data. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Skulle jeg kjøpt kartmaskin idag, ville jeg ha vanskeligheter med å velge mellom Maxsea og Seapro. Slik det ser ut nå. Begrenset med kartvalg til Seapro dog. Er det noen begrensninger på ruter, waypoints og windows i Seapro? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Nei i en standard SeaPro kan du lagre så mye du har plass til på disken. Du blir sikert lei av og tegne ruter før du har fylt den. Det med begrenset kartvalg fårstår jeg ikke du kan da kjøpe kart over hele verden i de fleste format. BA kart har jeg selv brukt en del av og de er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Mulig jeg har misforstått. Leste det slik at valget var S57 eller Livechart? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Kan man legge inn polardiagram og laste ned vær og strømkart i noen av disse programmene dere snakker om ? Maxsea trur jeg grejjer dette......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.