JanB Startet 8.Desember.2008 Del på Facebook Startet 8.Desember.2008 Når det no har blitt kaldt og surt, er det kjekt med eit tilbakeblikk på sommaren 2008, ein av dei betre båtssommarane på lenge, spør du meg. Men me hadde mykje å ta igjen. Båtsommaren 07 blei dårlege greier for oss... Sjølv hadde eg seks veker sommarferie. Det meste av denne tida blei brukt om bord. Trass i at me hadde tid til å dra langt avgarde, heldt me oss mellom Stavanger og Sogn. Og me kunne brukt MYKJE meir tid i dette området (som me definerer som heimeområdet vårt), men det kjem jo nye sesongar og somrar. I ferietida, frå 21. juni til 1. august, gjekk me følgjande ruter (kortare eller lengre stopp): Bergen (Eidsvåg), Hjellestad, Haugesund, Stavanger (Jåttåvågen), Bru, Rossøy, Helgøysund (BP-treff), Erfjord, Jelsa, Haugesund, Espevær, Romsa, Høylandsbygd, Husnes, Pilapollen, Brandasund, Eidsvåg. Eidsvåg, Feste, Skjerjehamn, Nyborg, Skjerjehamn, Eidsvåg. Eidsvåg, Godøysund, Rosendal, Husnes, Eldøyane, Ålforo (v Hatlevik), Brandasund, Slottet, Brandasund, Storebø, Eidsvåg. [/i] Her er nokre bilder frå sommarturen . Dei fleste er tatt med mobilkamera: Helgøysund Baatplassen-treff i Helgøysund Frisk vind i gjestehamna på Jelsa. Litle Romsa Sommarkveld over Romsa. Badeliv i Pilapollen ved Fitjar. Både regn og sol i Pilapollen. I år var me for første gong innom Skjerjehamn. Det blir ikkje siste gong... Utsikt frå stova i Skjerjehamn. Yrande båtliv i Skjerjehamn, m.a. "Granvin". Ingen tvil om kor dette er... Gjestehamna ved Rosendal fjordhotell. Ny flytebrygge i år. Trongevågen ved Hatlevik, Ålforo. Utslåttøy ("Slottet"), - ein fantastisk plass! Fleire som har gode minner frå sommaren 08? Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Ulv I Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Jepp. Har mange gode minner fra sommeren.. Helgen på Oksøy Kragerø turen vår Det var bare et par av dem, det ble mange flotte turer ja. Gleder oss så sykt til neste sessong. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brizo Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Flotte bilder Ulven, jeg vil ha mer! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Hvis du vil ha mer, så får du ta en tur innom hjemmesiden til båtene våre :-) Ligger litt a hvert der :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
nimbuster Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Jeg minnes denne sommersesongen som en av de med lite eller ingen vind. Jeg ble enig med meg selv før sesongen satte inn at jeg ikke skulle gå i grov sjø eller i vindstyrke mer enn rundt 10 m/s. Vi lå "værfast" i Åsgårdstrand i midten av juli i 3 dager, før den friske kulingen la seg såpass at det gikk an å gå. Deretter gikk vi i liten eller ingen vind hele ferien. Jeg holdt faktisk det jeg lovet meg selv, uten at det gikk på bekostning av turene våre. Vi kom dit vi skulle når vi skulle. Uken før påske er det på'n igjen, etter nøyaktig 4 måneder på land. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Mange fine bilder her. Hvis en ser tilbake på sommeren 2008 så går den vel ikke inn i historien som den beste, men den var helt grei. Sitér dette innlegget Link to post
Tidi Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Får vår del var sommeren 2008 en av de aller beste værmessig. Strålende sol hele ferien med unntak av to-tre dager helt i starten. Siden JanB har så fin båt, får jeg legge ut noen bilder jeg og Vestsiden av askøy Austevoll Her ligger vi i Brandasund "Nillo på skjæret" i Brandasund. Artig butikk Fortøyde båten på Tau og tok turen opp på Prekestolen. Noen burde vernes mot seg selv der de ligger å småsover på kanten av stupet. Ooops - unnskyld for at jeg dultet borti deg. Det går greeeeeeiiiiiiit - splash Nyter livet i Hardangerfjorden Noen mil ute i havet nordvest for Alden (Den norske hest) Fra toppen av Alden - fin tur som vi prøver å ta hvert år. Gammel sliter i Sognefjorden - kanskje på vei på Brislingen? Roen senker seg Nordover Radsundet. Nå snur snart solen Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 mange fine bilder. er det noen som ufrivilig har falt ned fra prekestolen?? ser unektelig skummelt ut. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Seilaren Svart 8.Desember.2008 Del på Facebook Svart 8.Desember.2008 Tror aldri noen har falt utfor ufrivillig. Bare nesten Det skummleste er ikke sevle PreIkestolen, men stien dertil 100m før du er fremme. Da går du på en 3 meter blei hylle. Kommer du for nære kanten kan du se rett ned til fjorden, og når det et litt trafikk med folk som går der og du vil komme deg forbi andre familer er det lett å komme ubehagelig nær kanten. Men hvor stor er sannsynligheten for å plutselig falle når det er helt flatt? Jeg har noen dårlige minner fra Kjeragbolten Regn, gummistøvler og mose... Bom, pladask! Heldigvis skle jeg ikke av bolten Går aldri ut på den bolten igjen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Kanskje ett av de mer spennende øyeblikkene vi hadde i sommer Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Et bilde fra en av de hyggeligste tidene i sommer. På Koster sammen med Roaldbj med familie. 30 grader i luften - 23 grader i vannet. Masse bading og godt selskap. Rett og slett nytelse av livet Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Har hatt mange fine stunder i sommer.. Herlig vær på hvaler.. Ny bat 11 fots Valiant 340 Tur til tjurholmen i fantastisk vær Å massevis av Strømstadturer Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Astor Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Denne sommeren gikk i "ny-båtens" tegn. Forventinger, oppdagelsene, a-ha-opplevelsene, BP-konvoien, Oscarsborg og alle de koslige kveldene på fordekket sammen med gode venner. Og som Hansi sa det i en annen tråd, været var sånn midt på treet. Det ble mange koslige kvelder på fordekket til Astor/Grandy i sommer. Til slutt klarte vi å få konvoien fram til Halden. Her veksler vi med Stressless II, Kari og "Bendik". En av de gode minnene. Alltid koslig å vende tilbake til vakre Resø. Oscarsborg gjestehavn er blitt et hyggelig alternativ for oss i Indre Oslofjord. Opplevelsen å være under veis ble på en annen måte med den nye båten. Vi fikk mer bevegelsesfrihet. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bergen Svart 10.Desember.2008 Del på Facebook Svart 10.Desember.2008 Vestsiden av askøy Austevoll Hei Kan du spesifisere litt nærmere hvor disse 2 bildene er tatt? Austevollsbildet er kansje Horgo? men jeg fikk ikke det helt til å stemme heller. Er på jakt etter konkrete tips for kommende sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Tidi Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Hei Bergen. Plassen på Askøy er en populær uthavn med gode bolter i fjellet. Ligger rett nord for Davangervågen på vestsiden av Askøy. Plassen i Austevoll ligger rett nordøst for innseilingen til Kollbeinshamn To nesten identiske viker med hvit sandstrand - gode bolter i land Ble vist litt små disse kartutsnittene Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 To nesten identiske viker med hvit sandstrand - gode bolter i land Takker for svar. Satser på å prøve de ut i sommer Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.Desember.2008 Del på Facebook Svart 11.Desember.2008 Kanskje ett av de mer spennende øyeblikkene vi hadde i sommer Ja, det ser ut som det er trangt nok der. Har seilt gjennom der, og det er ikke noe særlig å møte noen der, nei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.