Jump to content

Jule og nyttårshilsen


Festina Lente IV

Recommended Posts

Kjære alle dere!

 

Siden vi nå alle står foran en milepel i form av julen og det nye året som kommer, har jeg lyst til å skrive noen ord.

 

Det har vært kjempefint å følge dere en kort periode på i overkant av to måneder nå. Jeg syns forumet blir bedre og bedre, og jeg syns det er en ”oppfis” i tilværelsen å komme innom her et par ganger om dagen om tiden tillater det.  En gang i mellom er jeg faktisk innom her uten at tiden tillater det også.  Det er prisverdig av våre herrer ildsjelene å stå på med denne siten som de gjør.  De påstår at det er lite arbeide med det, men jeg tror kanskje de skjuler seg litt bak falsk beskjedenhet i forbindelse med en slik påstand.  Men som vi vet, driver man med noe som man liker, går tiden fort.  Er det noen som vet det, så er det jo båtfolk, ingen av oss har vel opplevd at en dag i båten har slept seg av sted i samme grad som andre dager enkelte ganger kan gjøre.

 

Noen problemer har det vært underveis, men i det store og hele har det meste gått bra.  De fleste av de problemene som har kommet opp har blitt løst rimelig greit tror jeg, nå kan det til og med se ut som Lars´ admiral får en skikkelig julegave i år også.  Jeg ble såpass tent på ideen selv, at jeg har vært innom Korsvollklinikken i dag og kjøpt 1,5 times nytelse, i form av aromaterapi  til min admiral, til en pris av kr 755,-.  Ut fra hennes tidligere erfaringer med dette, faller det utvilsomt i smak.

 

I henhold til meteorologene er det nå rimelig klart at vi (for en gangs skyld?)  får en hvit jul igjen på østlandet, noe som ikke har vært tilfellet på mange år, og det setter jeg pris på.  Imidlertid er jeg av den oppfatning at våren bør komme rett utpå nyåret, det er ingen grunn til å vente med det.  Jeg må i gang med montasje av motor, pluss masse andre ting, slik at skuta er klar, forhåpentligvis til påske, men når det er så kaldt som det har vært en periode nå, er det ingen stas om bord.  Dårlig med jobb ute (selvstendig) er det også så lenge kulda holder oss i sitt grep. Så jo før varmen kommer, jo tidligere blomstrer markedene jeg bruker opp igjen, jo tidligere blir sjøen trivelig å bade i, og være på, slik at en arbeidsnarkoman båtmann kan få fred i kroppen igjen.

 

Jeg ønsker dere alle en fantastisk jule og nyttårsfeiring. Måtte dere alle komme godt igjennom den, slik at dere torsdag på nyåret spretter av gårde til jobben med pågangsmot og glede for å ta fatt på ett nytt år, med masse fine opplevelser både på land og sjø. Jeg vet at som alle år tidligere, at det kommende året blir unikt, og håper i alle fall at vi alle er minst like fornød om et år som vi er i dag.

 

God jul, og godt nytt år til dere alle, deres admiraler og førstefendere og øvrig mannskap.

 

Med :santcheers: :santcheers: - hilsen fra skipper på FLIII

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites


Pirus: nå kan det til og med se ut som Lars´ admiral får en skikkelig julegave i år også.  Jeg ble såpass tent på ideen selv, at jeg har vært innom Korsvollklinikken i dag og kjøpt 1,5 times nytelse, i form av aromaterapi  til min admiral, til en pris av kr 755

Da blir det to admiralinner som får slik gave. Var innom samme sted selv i formiddag og kjøpte identisk "pakke". Så får hun vel få en flaske rødvin vi kan nyte sammen etter "behandlingen" fra skipshunden.

 

Bilde

Foreløpig God Jul fra meg. Stenger ned maskinen her på jobben

til over nyttår, men er online hele julehelgen hjemme

Hilsen Lars H.

:santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Slenger meg på med en hilsen. Jeg begynner juleferie i dag og nå skal jeg hjem til 2 uker sammen med Batdillerinnen, Snømannen og Selco'n.  :lol:

 

Vil sende en spesiell hilsen til Ingar, som tok initiativet til baatplassen.no. Tenk på all hjelp og hygge vi har hatt bare på disse få månedene som har gått siden starten. (Ja jeg vet, der kom koseklubben fram igjen. Det viktigste er vel at vi kan diskutere båt og skøye litt, så får man kalle det hva man vil). Jeg begynte som fersk båteier omtrent samtidig med forumet. På den korte tiden som har gått har jeg lært utrolig mye, blant annet takket være alle dere som stiller opp og forsøker å hjelpe. Jeg føler også jeg har blitt "kjent med" en rekke fargerike personligheter via forumet. Synd så og si nesten alle av dere ferdes alle andre steder enn på Mjøsa. Pr. i dag foreligger det ikke noen konkrete planer om å la Snømannen få smake saltvann.

 

Ønsker dere alle en GOD JUL og ET GODT NYTT (BÅT)ÅR

 

Måtte våren komme enda fortere enn julekvelden på kjærringa! Eller: Egentlig ikke, ved nærmere ettertanke. Har igjen for mye å gjøre enda. Så sorry, våren må nok vente et par måneder ihvertfall.  :lol:

Link to post
Share on other sites

[table]

[td]Bilde[/td]

[td]

I løpet av den korte tiden baatplassen har eksistert har jeg hatt utrolig mye moro med å arbeide "bak kulissene" med dette forumet. Som Pirus sier - tiden går fort når man jobber med noe man trives med, og det er helt sant - noen sene kvelder har det blitt. Men til gjengjeld har jeg hatt det moro, fått mange nye bekjentskaper og lært en mende nye ting - både når det gjelder båt og når det gjelder programmering! God jul og godt nyttår!

[/td]

[/table]

Link to post
Share on other sites

Ønsker dere alle en riktg god jul og et godt nyttår.

Det er gudskjelov ikke lenge til døgnet blir lengre og da går det fort mot vår og båtføre. Etter planen så skal skibet ut i uke 17. Det betyr at vi kan få en brukbar lang sesong.

Jeg leste at Båtdilla holdt til på Mjøsa, der oppe er det jo et ganske stort båtliv. Redningsselskapet har jo sjøkorps på Gjøvik, så du er vel medlem av kystpatruljen?

 

Nok en gang, god jul til alle sammen.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil også benytte anledningen og ønske alle en riktig god jul og et godt nyttår. Må vi alle bli ferdig i tide til sjøsetting når snøen en gang forsvinner. Til deg baatdilla, du er ikke alene i mjøsa selv om jeg må sluse for å komme dit. Vi i glomma har en guttetur til Hamar i juni hvert år. 2-3 båter fulle av mannfolk. Det pleier å gå bra. Har ivertfall gjort det så langt. Tar kvelden nå. Jeg hører lokkerop fra 2meteren. Resten er sensurert. God natt.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil benytte anledningen til å takke for et suuuuupert forum. Her lærer man mye med så mange med mye kunnskap. Nå snur solen og vi kan alle se fram mot lysere tider og om en stund det båtlivet vi drømmer om hele vinteren.

 

Jeg ønsker dere alle en god jul og godt nytt år og ser fram til mange lærerike diskusjoner.

Link to post
Share on other sites

:wink:

 

Hei alle sammen

 

Sitter her å pleier negelspretten etter garntrekket i kveld , det blir desverre dårligt med Jule Torsk i år.  Tror ikke det gjør så mye for Fruen og barn spiser ikke fisk på Julaften (det er det bare jeg som gjør). Men desverre blir det ikke Jul hjemme i år, må reise ut i havet på lille julaften. Nå skal det sises at offshore er den beste plassen en kan være nå mann først må være ute i jula/Nyttår , så synd på oss der ute er det ikke.

 

Vil bare få ønsket alle på Baatplassen en riktig god jul og et nytt å spenende år(Tenker da på båt året som ligger forand oss alle)

 

GOD JUL ALLE SAMMEN.   :santcheers: :santcheers: :santcheers:

 

M.v.h.

Captain

Link to post
Share on other sites

captain: :smash:

 

Men desverre blir det ikke Jul hjemme i år, må reise ut i havet på lille julaften. Nå skal det sises at offshore er den beste plassen en kan være nå mann først må være ute i jula/Nyttår , så synd på oss der ute er det ikke.

BildeOseberg Sør

 

 

:wink:Ønsker alle brukere av baatplassen GOD JUL og GODT NYTTÅR.og til deg CAPTAIN velkommen ombord lille juleaften,her skal vi feire både jul og nyttår sammen! :santa:, Til dere iland : :santcheers:

 

[glow=red,2,300]Oppdatering juleaften:[/glow]

Værmelding 24/12 fra Osebergområdet ..orkan 71 knop ......:

Link to post
Share on other sites

Jeg henger meg på med  :santa: Jule- og Nyttårshilsener  :santa: til alle medlemmer.

 

Er selv et forholdsvis "ungt" medlem (18. november) og føler meg riktig "hjemme" på baatplassen.no

 

Har allerede rukket å bli hekta på siden og må bare innom hver dag for å følge med. Innholdet i Åpent Forum er etter min mening meget varierende og interessant. La gå at noen synes at det ligner litt på en "koseklubb"! Hva så?  Er det ikke derfor vi har båt – for kosens skyld ! :wink: Nettopp det at siden ikke er så restriktiv og ikke bare har faktainnlegg gjør at den blir menneskelig og uformell!

 

Vinterstemning fra Kjøkøysund - Østfold:

Bilde

 

På Hvaler bruker Julenissen båt  :wink: - den med rød overbygg selvfølgelig, fortøyd ved brygga foran Nissens verksted!

Bilde

 

:smash: Mange hilsen,

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites


[glow=red,2,300]Juleferien er her[/glow]
[glow=orange,2,300]Julegavene er i hus. [/glow]
[glow=blue,2,300]Fenalåret henger på sin plass. [/glow]
[glow=green,2,300]Noe godt og leske strupen med, er plassert på rett plass.  [/glow]
[glow=yellow,2,300]Bankkortet ble så varmt at det smeltet. [/glow]
[glow=pink,2,300]Båten savner sjøen.[/glow]

[shadow=Blue,left,300]Håper nissen har tenkt på båten din[/shadow]

GOD JUL
:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Ååå jøsss, da må jeg også!

 

God Jul og Godt Nyttår!

 

I natt snur sola og jeg har mange prosjekter igjen som skal fullføres i båten, men med de strømprisene for tiden har jeg ikke lyst til å varme opp båten.

 

Og så har den neste stripen på skulderen kommet enda et stykke nærmere....

 

(Og ingen smiley i det hele tatt i denne meldingen - kjedelig, men hjertelig!)

 

Jo, én:  :sleep:

Link to post
Share on other sites

[glow=red,2,300]Gledelig Jul og Godt nytt År![/glow]

 

Bilde

 

Fra Caribien - Salt Whistle Bay på Mayreau i Grenadinene. Blant jordomseilere nevnes havnen som en av verdens vakreste ankringsplasser. Her kan man få seg et måltid mellom palmene. Ikke sitter man inne, ikke ute. En sirkelformet sittebenk av sten går rundt bordet, ryggstø gir le for vinden, stråtaket over beskytter mot regn som måtte komme. Neste gang skal jeg ha tid og ro til et måltid under stjernene - ..........neste gang.

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

En liten julehilsen til fra Oseberg Sør! Det ble desverre julen ute i år,men det får vi leve med. Det er jo bare 5 1/2 måned igjen til den berømte pinseturen med Bergens Motorbåtforening! Og enda nærmere, kun 3 1/2 måned til sjøsetting.

God Jul og godt nytt Båtår til alle!!

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Link to post
Share on other sites

God jul folkens!

 

Har hatt meg en liten rundtur i sør-norge (pr bil) før jul og akkurat kommet meg i hus for å slafse pinnekjøtt. Stakkars båten ligger med litt is rundt seg, så jeg skal en tur ned nå å stelle henne. Er blitt en tradisjon å være i båten på formiddagen julaften for å få opp matlysten.

 

Julegavene er også i boks....det har blitt maritim literatur til hele slekta. Til min far som ikke er verdens mest båtvannte har jeg kjøpt Odd Børretzens Gleden ved å ha båt. Til min mor har jeg kjøpt boken til folkene på Nor Siglar som har vært på langtur i 7 år! Skal nok ikke sees bort i fra at denne vil bli lest vel så flittig av meg selv.

 

Håper dere alle får en flott kveld!

 

 

:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...