Jump to content

Jule og nyttårshilsen


Festina Lente IV

Recommended Posts

Bedre sent enn aldri!

God jul og godt nytt år ønskes til "faste" skribenter og gjester på båtplassen.

 

Jasså møkkavær i Nordsjøen.  Men jobber man 2 -4 så tåler man noe blåst?

 

Her nede off Alexandria er det 25c. og det er varmegrader, Thor.

Pinnekjøtt og ribbe til oss 2 nordmenn igår.

og idag akurat ferdig  med Kalkun til 70 Briter.

 

Sitter med en cola. PLS.  Håper dere ikke har tømt polet eller Systembolaget for akevitt, men spart noe til jeg komme hjem 17. Januar.

 

mvh

Pekjan

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Thor!

Egentlig litt på side , men det har jo med båt å gjøre, bare litt større båt enn vi er vant til å prate om på denne siden.

 

Enig Thor.  Dette er ikke akurat drømme plassen. for uinvidde Alexandria er i Egypt på Middelhavs siden.

Er blitt for mye Afrika jobbing de siste 2 åra. Nigeria, Ekvatorial Guinea, Gabon, Congo og Angola. :cool:

 

Syns hjemme, eller der hvor Panpan hadde bilde fra  "Salt wistle bay" høres mye bedre ut.

Er ombord på et dykker og rørlegningsfartøy. Nordsjøen er dødt for øyeblikket og da havner vi nede i de høla  her istedet.

 

Hilsen en som tilhører en utøende rase (den norske sjømann)  :seeya:                          Antagelig siste generasjon.

mvh

Pekjan

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Noe skal man jo leve av Pekjan :lol:Gikk i land for 10 år siden og ikke en flokk med ville hester får dradd meg ombord for mere enn den tiden det tar å laste disse båtene.Liker å jobbe sammen med disse utlendingene men foretrekker å jobbe i Svartehavet og Baltikum-der er jeg Konge de Lux :seeya:

Alexanadria,der er det greie folk stort sett syntes jeg men akk o ve for et byråkrati og så mangel på utstyr at det er til å grine av.Ingen tvil om at det stiller store krav til fantasien

og nytenking for å få lasta ombord.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...