Jump to content

Lekkasje i Bayliner cari Cuddy 2150 HK (1987)


CreativeNess

Recommended Posts

Som fersk båteier, har jeg oppdaget at det siver inn litt vann hele tiden. Jeg er uten og ser til båten ca hver 14 dag, og da er det noen bøtter med vann i bunnen. Jeg får ikke til å se hvor det kommer inn. Min første tanke er jo at det må være rundt drevet et sted, men klarer ikke å se så veldig mye nedi mototrommet. Er det noen som vet noe lurt triks, kjenner til hva som kan lekke og hvor?? Noen skrogskader er det i allefall ikke. Det har aldri vært borti noe, og jeg så over hele skroget før jeg sjøsatte i vår. Problemet mitt nå er at jeg ikke får dratt den opp da båtslippen er av stålis for øyeblikket. Noen?? som vet noe??

 

Hilsen fersking

Link to post
Share on other sites

Alpha one drev på denne? Det kan vel høres ut som om det er lekkasje i en belg. Da mest sannsynlig gearwirebelgen. Er du heldig behøver det ikke være værre enn at clipsen/klemmen som tetter denne ytters har korrodert av.

Du bør iallefall få båten tørt og sjekke dette.

 

Alternativt kan det jo som Frøken Fryd sier være regnvann som finner veien inn gjennom kalesje eller utette vinduer/fenderlist/luker..

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Ville først "smakt" på vannet for å finne ut om det er saltvann eller ferskvann. Er det ferskvann(regnvann), så er jo mulighetene mange, som en annen innskriver nevner. Har selv hatt vannlekkasjer av regnvann i flere båter. De fleste skyldes vanninntrengning mellom skrogsammensetningen,(bak fenderlist).

Link to post
Share on other sites

Ville nok sjekket belgene selv om de ser nye ut. Dersom skroget er helt er det jo ikke så mange steder vannet kommer inn. Selv hadde jeg lekkasje på belgen til gearwiren. Prøv med drevet opp og ned-tiltet, sving det til høyre og venstre og se om det lekker mer eller mindre i de forskjellige posisjoner. Da strekker du ut/klemmer sammen belgene og det vil ofte lekke mer eller mindre dersom det er en av belgene. Da min belg til gearwiren var ødelagt lakk det mer da jeg tiltet opp drevet.

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

Ny Flem.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...