Jump to content

Miljøskatt på seilbåter


MaLang

Recommended Posts

Jeg tipper rundt 10 øre knoppen i timen til å begynne med:)

 

Seriøst... at det går ann å stille med en slik artikkel... går nedenom og hjem med meterologiske... først lanserer dem yr- så dette... Makan til opplegg...

 

Vindenergien kommer fra soloppvarmet atmosfære- når vi tapper strøm av den så tapper vi varme ut av luften... da kan dem da vel for svingende ikke komme å syte over global oppvarming og servere en slik artikkel...

Link to post
Share on other sites

Synest jeg har hørt visa før,

 

hurra for diesel, billig og miljøvennlig.

Fler diesel biler, færre bensin --> mindre avgifter å hente; Slikt må jo korrigeres.

Marin diesel da, tja vi kan jo hente noen kroner her og.

Seilbåter, hmm, hva kan vi tyne dem for,

joa vi bruker MI som troverdighetsvitne,

pålegger dem å montere plombert logg, og tar ut en NM avgift.

 

Det funket jo på dieselbiler for 20 år siden, og det var jo bare starten.

 

Heia Løvebakken !!!!!

Link to post
Share on other sites

ja, og det værste av alt,

vi sager jo av greina vi sitter på med denne harseleringa.

Hvem vet, kanskje det sitter noen i Karl Johans gate 22 som tenner på desse ideene ?

 

Men det er vel vår egen feil det og, vi har jo selv valgt dem der !

 

Så Worry II, samma hvilken vei vi snur oss .............. :lol:

Link to post
Share on other sites

Enig med Langamannen. Først Yr, så dette. Jeg har gitt opp Yr - den melder så sjelden riktig at det er gambling å bruke den. Og denne artikkelen....egner seg muligens til 1. aprilspøk.

 

Vindmøllene bruker opp vinden? Har de mye kjemikalier stående på skrivebordene sine, de som jobber på mi?

 

 

 

I beste(?) fall er dette et desperat forsøk fra en eller annen lobbyist...

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Seriøst... at det går ann å stille med en slik artikkel... går nedenom og hjem med meterologiske... først lanserer dem yr- så dette... Makan til opplegg...

 

Seriøst? Må si at jeg stoler mer på et seriøst forskermiljø enn jeg stoler på "Langemannen"... Dette ligger nok laaaangt unna ditt fagfelt :diving:

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Åsså så mye trær som vi har i Norge :eek:

Løp og hugg!!! Hyshhh - Helst naboens.

 

 

Bra poeng, 2nd Trikker'n!

-men ikke bare trær...., men også biler, bygninger, FJELL, bølger i sjøen, dyr i naturen, mennesker i gatene... :eek::eek::eek:

Det er bare å sette igang kollektiv avliving med en gang!

 

Skjønner at det er litt alderforskjell mellom bidragsyterne på Båtplassen.... :rolleyes:

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Nuvel- humør og harselas til side:)

 

Mitt poeng er at det virker søkt at met kommer med ett utspill som baserer seg på negative konsekvenser for miljø og klima med en argumentikk som ikke er underbygget av tilstrekkelig forskning og baserer seg på tall fra en heller urealistisk utbygging. Klart det er interessant og viktig å gjøre forskning på temaet- men når met argumenterer klima på utilstrekkelig vitenskaplig grunnlag så er jeg kritisk til hvilke interesser som egentlig gjennspeiler seg. Er det bukken som springer medvinds etter havresekken?

 

Når det gjelder yr.no er kritikken helt klar fra min side- Met burde hatt litt større krav til kvaliteten på produktet de serverer til befolkningen. Hadde yr vært en betaltjeneste og ikke basert på skattekroner hadde nok flere reklamert på tjenesten. Heldigvis finnes det alternativer der ute som leverer mye bedre produkter.

 

- MartinL

Link to post
Share on other sites

Nuvel- humør og harselas til side:)

 

Det er fint med godt humør og litt fleiping, men det blir sjeldent noen god diskusjon av det :smiley:

 

Klart det er interessant og viktig å gjøre forskning på temaet- men når met argumenterer klima på utilstrekkelig vitenskaplig grunnlag så er jeg kritisk til hvilke interesser som egentlig gjennspeiler seg. Er det bukken som springer medvinds etter havresekken?

 

Nå må vi holde tungen rett i munnen: Det er en STUDIE som viser at en vindmøllepark har en viss påvirkning av nærmiljøet i første omgang. Det som met.no påpeker er at denne påvirkningen ikke er tatt med som en faktor i diskusjonen rundt vindmølleparker.

Jeg skjønner videre ikke hvilken særnteresse met.no skulle ha av å mene hverken det ene eller det andre i denne saken?

 

Når det gjelder yr.no er kritikken helt klar fra min side- Met burde hatt litt større krav til kvaliteten på produktet de serverer til befolkningen. Hadde yr vært en betaltjeneste og ikke basert på skattekroner hadde nok flere reklamert på tjenesten. Heldigvis finnes det alternativer der ute som leverer mye bedre produkter.

 

- MartinL

 

Nå vet jeg ikke hvordan du bruker YR, men jeg har stor glede av YR, både til hverdagsbruk og til GRATIS nedlasting av grib filer med informasjon om strøm, vannstand, bølgehøyde, bølgeperiode og bølgeretning. Jeg tror det er viktig å forstå at symbolvarslene er basert på automatiske værstasjoner, mens tekstvarselet er meteorologens tolkning. Jeg er MEGET godt fornøyd med produktene som leveres gjennom portalen YR, og er litt spent på hvor du henter dine data fra, som er så mye bedre?

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Det med yr.no hørtes interesant ut, og burde kansje vært flyttet ut i egn tråd, men . .

I likhet med Spinner har jeg fulgt med yr fremover, og for korttidsvarselene (time for time) kan man nesten stille klokka etter dem her på sørvestlandet.

Detaljrikheten er etter min mening og bra, yr fanger opp mange av de lokale variasjoenene vi har.

Når det gjelder langtidsvarselet derimot (+3 dager) er entydigheten og forutsigbarheten noe mindre, det ene øyeblikket er det meldt pent neste helg, det andre heller rusket. Så en litt mer utdypende "kritikk" fra Langemannen hadde vært interessant lesning.

 

:-) BjA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...