Jump to content

Forslag til julegave til rederinner


p-kaill

Recommended Posts

Se her ja :smiley:

Da spørs det om ikke det blir rosa verktøy :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Nå går det jo flere slike tråder her, naturlig nok...i disse tider.

 

Alt som har med sikkerhet å gjøre, er som oftest svært velkomment hos det andre kjønn.

- dybdemåler

- radar

- div alarmer

- lett tilgang på værmelding overalt hvor dere er (dabradio)

 

Kanskje en bedre badestige/trapp som er lettere å komme opp i båten med?

Myke, varme gode dyner...

Gode varme uteklær...

Regntøy...

Gode sittestoler...

Kvalitets-solbriller...

Kunne disponere båtens beste solplass - alltid

Link to post
Share on other sites

Har sett over alle gode forslag og rosa verktøy ville nok ikke fenge noe særlig hun liker å se meg ligge på kne med rørleggersprekken i lufta å fikse ting og tang. Jeg ga henne et gavekort på SPA i bursadagsgave(en hel dag) men der bomma jeg totalt. Et varmt pledd har hun fått tidligere og båtutstyr er utelukket - tar ikke sjansen. Nei, jeg vrir meg enda, det er som å ha fingrene fast i kjetting saksa...

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt seilklær til henne, hun vet om det og er sånn passe fornøyd. Hun syns det var altfor dyrt, det var ikke noe problem det året hun fikk diamanter... Hmm, ikke lett å skjønne seg på disse damene :wink: Tror det uansett går bedre enn da jeg kjøpte 5 hk Mariner, det gikk rett til h... :lol::lol::lol:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Godt og gratis julegavetips: Gi kjærringa massasje selv! :lol: Forutsetningen er selvsagt at du selv har lyst til å utføre dåden :cool:

Nå er jo jeg inhabil siden jeg ikke har noen kjærring for tia men allikevel...

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Var på spa-hotelet i Elløs på Orust. Den var kjempefin til bra pris og man kan se på fine båter i samme turen :smiley:
Ektefellen har geburtsdag i desember. Hun har fått et SPA-opplegg i Son i gave og har uttrykt stor glede for denne gaven. Kanskje det blir litt for mye å gi samme gave til jul?

Hos oss er det nok slik at gullsmeden er "utbrukt". Dertte gikk bra i 10 år, men det er kanskje grenser for hvor mye man finner hos gullsmeden. Det er liksom ikke noen grei julegave å gi en oppfriskning/ rengjøring av diamantene på ringer, øredobber, armslykker og halssmykker? [Mange av disse diamantene er kjøpt i Asia].

Link to post
Share on other sites

Hej! Skriver från Sverige. Är inne på min "redares" domäner och smygkikar vad han sitter i timmar på "plassen" och kollar på. Trodde det var båtar, tampar och tråkig elektronik.. men visade sig vara norska mäns JULKLAPPSBEKYMMER till lilla fruen.

Jag fick en rosa verktygsväska förra året i julklapp. ( av min norske redare) Blev jätteglad!! Skruvade fast alla mattor bland annat på båten...Det blev både praktiskt och snyggt....

Kan garantera att detta är julklappen med stort J.

 

Detta året önskar jag mig en sladdlös borrmaskin, kan ju alltid vara bra och borra lite hål här och där som man egentligen inte får göra för "redaren" men gör ändå för att det ska bli "koseligt" ombord...till exempel för tavlor, blomsterbyttor mm, det kan kanske bli några extra hål men de kan man lätt dölja...( min "redare" har ännu inte upptäckt alla extra spikhål.)

...jag lovar att både du och fruen blir nöjda, ...!! God Jul önskar Monica

Link to post
Share on other sites

Det er tanken som teller og derfor må man nok kjenne rederinnen for å vite hvilken julepresang som slår an. Personlig tror jeg mange vil oppleve negative reaksjoner hvis den harde pakken inneholder et verktøysett uansett farge. Hvis reaksjonen ikke er negativ så prøv 10 liter husmaling neste år.

 

Men nå kjenner jeg mitt valg av rederinne og hadde ikke sluppet unna med noe slikt. Det er helt greit for henne at jeg har verktøy.

En kjenning kjøpte :yesnod: piggdekk til kona i presang og kom unna med det, tror han.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt seilklær til henne, hun vet om det og er sånn passe fornøyd.

Jeg får seilerstøvler og en lue som skal være god når man er ute i vær og vind. Bestilte dette selv gjennom noen venner som selger disse produktene, men siden det (som bjoris fru også sier) er jysla dyrt med seilerklær/utstyr, fant jeg ut at jeg jo kunne få det i julegave fra ham :yesnod:

 

Julen for tre år siden, som var første julen vi var sammen, fikk jeg først et koselig dikt av ham. Det måtte jeg lese før jeg åpnet selve gaven da det hadde sammenheng med den, som viste seg å være en våtdrakt.

 

Så et egenprodusert dikt i tilknytning til en gave, DET kan anbefales :wink:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

De fleste opplever vel at dekksgutten eller matrosen (fruen) stadig kommer frempå eller maser litt om at du må gjøre det og det og det ombord. Hvis ikke, så spør henne hva hun kunne tenke seg at du gjorde ombord....og gi henne det i julepresang.

 

Kanskje noe så enkelt som sånne hurtigklips som du fester på fenderlina, og som gjør det raskere for henne å henge ut fenderne?

Link to post
Share on other sites

Kanskje noe så enkelt som sånne hurtigklips som du fester på fenderlina, og som gjør det raskere for henne å henge ut fenderne?

 

 

Hallo

Disse har jeg lete lenge etter, så de på en båt og syntes de var kjekke, noen som vet hvor en får de :confused::confused:

 

Ha en god dag :seeya:

Berit

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...