Bitteliten Startet 1.Mai.2004 Del på Facebook Startet 1.Mai.2004 For en tid tilbake fikk jeg en service bulletin fra Nidelv som sa at jeg hver 10-15. driftstime må åpne tappeskruen i bunnen av diselfilteret for å få ut eventuelt vann Jeg gjorde dette for første gang i dag -og det som kom ut var litt vann samt noe som lignet på godt brukt motorolje - svart, litt oljete i konsistensen. Noen som vet hva dette kan være? Hvor viktig er det å tømme dette filteret? er Nidelv "småhysteriske" når de sier at det må tappes hver 10-15 time? Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 1.Mai.2004 Del på Facebook Svart 1.Mai.2004 Kan være dieseldyr, selv om de ofte blir karakterisert som "gele-aktige", men mørk i fargen. Tapper man ut jevnlig, forlenger man tiden til filtrene blir tette. Det hørtes dog veldig ofte ut med hver 10-15 time. Pleier selv å tappe ut litt 2-3 ganger i sesongen, hvilket skulle tilsvare mellom hver 40 time. Har du mulighet til å tappe av fra tanken (tappekranen må være helt i bunn, gjerne i en "kopp", er det en fordel. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Hulda Svart 1.Mai.2004 Del på Facebook Svart 1.Mai.2004 Virker som intervaller på 10- til 15 timer er noe i nærheten av hysteria. Det kommer naturligvis også an på kvaliteten av det som blir fylt på tanken og hvor tett påfyllingssystemet er for vann på dekk. I løpet av tre år her ikke Hulda hatt så mye vann i systemet at det har vært mulig å fylle en spiseskje. Nå har det tidligere vært eleverte meningsutvekslinger her på baatplassen hvorvidt- eller- ikke- vann og hvordan få det ut, med eller uten dieseldyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.