Jump to content

Tømming av vann fra dieselfilter/vannutskiller

Bitteliten

Recommended Posts

For en tid tilbake fikk jeg en service bulletin fra Nidelv som sa at jeg hver 10-15. driftstime må åpne tappeskruen i bunnen av diselfilteret for å få ut eventuelt vann

Jeg gjorde dette for første gang i dag -og det som kom ut var litt vann samt noe som lignet på godt brukt motorolje - svart, litt oljete i konsistensen. Noen som vet hva dette kan være?

Hvor viktig er det å tømme dette filteret? er Nidelv "småhysteriske" når de sier at det må tappes hver 10-15 time?

Kan være dieseldyr, selv om de ofte blir karakterisert som "gele-aktige", men mørk i fargen.

Tapper man ut jevnlig, forlenger man tiden til filtrene blir tette. Det hørtes dog veldig ofte ut med hver 10-15 time. Pleier selv å tappe ut litt 2-3 ganger i sesongen, hvilket skulle tilsvare mellom hver 40 time.

Har du mulighet til å tappe av fra tanken (tappekranen må være helt i bunn, gjerne i en "kopp", er det en fordel.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Virker som intervaller på 10- til 15 timer er noe i nærheten av hysteria. Det kommer naturligvis også an på kvaliteten av det som blir fylt på tanken og hvor tett påfyllingssystemet er for vann på dekk. I løpet av tre år her ikke Hulda hatt så mye vann i systemet at det har vært mulig å fylle en spiseskje. Nå har det tidligere vært eleverte meningsutvekslinger her på baatplassen hvorvidt- eller- ikke- vann og hvordan få det ut, med eller uten dieseldyr.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...