Bitteliten Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 For en tid tilbake fikk jeg en service bulletin fra Nidelv som sa at jeg hver 10-15. driftstime må åpne tappeskruen i bunnen av diselfilteret for å få ut eventuelt vann Jeg gjorde dette for første gang i dag -og det som kom ut var litt vann samt noe som lignet på godt brukt motorolje - svart, litt oljete i konsistensen. Noen som vet hva dette kan være? Hvor viktig er det å tømme dette filteret? er Nidelv "småhysteriske" når de sier at det må tappes hver 10-15 time? Quote Link to post
BEG Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 Kan være dieseldyr, selv om de ofte blir karakterisert som "gele-aktige", men mørk i fargen. Tapper man ut jevnlig, forlenger man tiden til filtrene blir tette. Det hørtes dog veldig ofte ut med hver 10-15 time. Pleier selv å tappe ut litt 2-3 ganger i sesongen, hvilket skulle tilsvare mellom hver 40 time. Har du mulighet til å tappe av fra tanken (tappekranen må være helt i bunn, gjerne i en "kopp", er det en fordel. Mvh. BEG Quote Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Hulda Posted May 1, 2004 Share Posted May 1, 2004 Virker som intervaller på 10- til 15 timer er noe i nærheten av hysteria. Det kommer naturligvis også an på kvaliteten av det som blir fylt på tanken og hvor tett påfyllingssystemet er for vann på dekk. I løpet av tre år her ikke Hulda hatt så mye vann i systemet at det har vært mulig å fylle en spiseskje. Nå har det tidligere vært eleverte meningsutvekslinger her på baatplassen hvorvidt- eller- ikke- vann og hvordan få det ut, med eller uten dieseldyr. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.