Jump to content

600 nye båtplasser i Stavanger

Ficher

Recommended Posts

Tror ikke det er noen stor fare for at de blir stående tomme. Båtene som er på markedet forsvinner ikke helt uten videre, så behovet vil fortsatt være der. Men spørsmålet er hvor de 1700 båtene på venteliste befinner seg, de kan vel ikke alle stå hjemme i hagene til folk? :crazy: Regner med at disse tallene inneholder mange som ønsker å kjøpe båt, men som nå kanskje vil være litt forsiktige...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Tror heller ikke det index, det var ikke bokstavlig talt ment. :smiley:

Når det er sagt så tror jeg mange av dem som står på ventelister her i regionen står på flere lister og at noen har satt seg opp fordi de vurderer å kjøpe båt, ikke fordi de har et umiddelbart behov.

Tror derfor at disse nye 600 plassene vil gjøre vei i vellinga med hensyn på å redusere ventelistene.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Må mann bo i stavanger for å få tak i en plass :nonod::confused:

Nei men du burde nok satt deg opp på venteliste for 4-5 år siden :sailing: det er alt over 1700 passive medlemmer som står i kø i hillevågsvannet.

Jeg tror ikke på de båtplassene før jeg ser dem! :nonod:

SRA mener at ledelsen i Hillevågsvannet er kjent for å gi plasser til dem som de mener fortjener plass. Og dytter andre lengre ned på listen.

Om det stemmer vet jeg ikke, men det er uansett en av de siste plassene i byen jeg ville hatt min båt. Hvis jeg kunne velge...

Vi hadde plass der tidligere på A bryggen langs veien. Mye innbrydd og herverk. Ufattelig skittent vann, 9m høy bru som hindrer seilbåter å komme inn, gammle og livsfarlige flytebrygger... :cryin:

De nye plassene vil vel (eventulet) komme ut i friskere vann og uten broer?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

og denne båtforeningen er berykta for triksing og fiksing fra ledelsen sin side

Når du kommer med en så bastant påstand må man jo regne med at du er forberedt på å dokumentere den?

Jeg venter i spenning på hva du har å bidra med . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

og denne båtforeningen er berykta for triksing og fiksing fra ledelsen sin side

Du har ikke noen lugubre kontakter i denne båtforeningen som jeg kan bruke for å få meg en plass når jeg flytter hjem til Stavanger om 6 år?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hadde de ryddet opp der, og fjernet alle de gamle vraka som står på rot der, (det er så lenge siden de har vært brukt at de har grodd fast i bunnen) hadde ventelista forsvunnet! Det er alfor mange som er livende redde for å miste plassen sin, så selv om de er for gamle til å karre seg ned til båten og ta en tur, har de båten liggende. For de har jo plass i HILLEVÅÅÅGSVANNET... Amen for dem!

Mange av dem som står på lista der, står også på flere andre lister...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

......kommunen sier JA til 600 nye båtplasser i Hillevåg / Stavanger Båtforening. :flag:

Akk ja, da har jeg bare ca 140 foran meg på lista da........ :rolleyes::cryin: .

Jeg tror ikke på de båtplassene før jeg ser dem! :nonod:

Tror vel heller ikke på det, før jeg ser det. Har jo vert "ett par" brudte løfter fra politikerene tidligere i sakenrasende_sliter_i_haaret.gif, men det er lov å håpe......

Setter meg på venteliste der og da.... Satser på at det blir billigere i en kommunal havn enn privat - selv om det høres ut som det blir dyrt for medlemmene i Stavanger Seilforening når det skal utbedres der - men det vet kanskje Seilaren mer om ??

Nei, jeg vet egentlig ikke. Men jeg vet at det kommer til å bli vesentlig dyrere, og det er allerede dyrt! Jeg har ikke fast plass i havnen, leier bare midlertidig plass på bølgebryter på sommerstid. Ikke er det mulighet for å få plass i havnen lengre heller. Ledige plasser skal brukes til å lage breiere båser så folk kan kjøpe seg større båter...

Kjekt for dem som vil ha større båt, men veldig kjedelig for oss som venter på plass...

Men men. Jeg vil neppe ha fast plass på Sølyst. Eledig havn uansett hvordan en virir og vender på det :nonod:

Fritjof Brandt

Hadde de ryddet opp der, og fjernet alle de gamle vraka som står på rot der, .....

Har vi en liten diktator iblant oss?

Mener du virkelig at båtforeningen skulle begynne å kaste ut medlemsbåter som ble brukt mindre enn så eller så mange dager pr år?

Ja, det skulle bli ståhei - og det ville bli mye moro når man overførte metoden til andre området i samfunnet. Tenk bare når sykehjemsplassene skulle fordeles på samme måte: "De, herr Jensen har ikke vært ute av senga deres på to uker, så nå må De pakke sakene og dra herfra, slik at fru Olsen kan få plassen Deres!" :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Med all respekt Poseidon. Men nå kommer du med en sammenligning som her helt bak mål!

Selfølgelig burde IKKE båter som IKKE er i bruk få lov til å oppta båtplassene i byen!

I Hillevågsvannet liggere det mange båter som aldri har vært ute av båsen på mange år. Det kommer du ikke bort ifra. Og det er ikke riktig at disse skal ta plasser som andre kunne hat bruk for :nono:

Fritjof Brandt

Og det er ikke riktig at disse skal ta plasser som andre kunne hat bruk for :nono:

Jeg er ikke nødvendigvis helt enig i den der! At båten ikke har blitt brukt i en lengre periode, kan skyldes ting som sykdom m.m. Og eieren kan ha like mye glede av å eie en båt som andre, selv om han ikke har mulighet til å benytte den for øyeblikket. Det er jo greit å ha drømmer og håp i en tung periode, kort sagt ting å se frem til. Så lenge man betaler innskudd og leie for båtplassen sin burde man ha like stor rett til å beholde den om man bruker båten lite eller mye. Og hvem er den rette til å vurdere om man bruker båten sin "nok"? En annen ting er jo at ventelistene er så lange at om man sier fra seg plassen sin så kan man glemme å få plass igjen de neste 5-6 årene i alle fall....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det har hvert svært tilfeldige tildelinger av båtplasser flere plasser i Stavanger.

Jeg har en bekjent som har fått båtplass etter to timers dykk for kontroll av moringer. Jeg har to bekjente som har kjøpt seg båt og fått båtblass på kjøpet. Jeg har selv stått på venteliste siden 2000.

Har tatt opp at ventelistene må legges frem sammen med tildeliger på årsmøter der jeg står i kø.

Det er liten interesse for dette og jeg mener dette henger sammen med for dårlig dokkumentasjon.

Etter denne saken ble jeg oppringt av Stavanger største avis. De hadde hørt mye om ulike tildelinger men det var ingen som ønsket å stå frem p.g.a. frykt for å aldri å få båtplass.

Jeg ønsket heller ikke det av samme grunn. Stavanger kommune som eier burde gjennomgå tildelinger, og med krav om at båtforeninger som ikke har orden i sakene må styre gå eller nye foreninger få overta.

Jeg tror at ting den sener tid har blitt bedre.

Det har hvert svært tilfeldige tildelinger av båtplasser flere plasser i Stavanger.

Jeg har en bekjent som har fått båtplass etter to timers dykk for kontroll av moringer. Jeg har to bekjente som har kjøpt seg båt og fått båtblass på kjøpet. Jeg har selv stått på venteliste siden 2000.

Har tatt opp at ventelistene må legges frem sammen med tildeliger på årsmøter der jeg står i kø.

Det er liten interesse for dette og jeg mener dette henger sammen med for dårlig dokkumentasjon.

Etter denne saken ble jeg oppringt av Stavanger største avis. De hadde hørt mye om ulike tildelinger men det var ingen som ønsket å stå frem p.g.a. frykt for å aldri å få båtplass.

Jeg ønsket heller ikke det av samme grunn. Stavanger kommune som eier burde gjennomgå tildelinger, og med krav om at båtforeninger som ikke har orden i sakene må styre gå eller nye foreninger få overta.

Jeg tror at ting den sener tid har blitt bedre.

9m høy bru som hindrer seilbåter å komme inn

Kanskje derfor det heter Stavanger Motorbåtforening :wink:

Forøvrig er det en bra havn godt skjermet for alle vindretninger.

Det har vært en kraftig oppgradering av flytebrygger og utliggere siste år. Enig i at det enda er brygger som på sikt må byttes ut.

Hvis noen skulle vert "kastet ut av" havna burde det vel være de som ikke følger vanlige regler for bruk og oppførsel.

For eksempel for stor fart og bølger i havna, bruker ikke godkjent kabel til landstrømmen, bruker mer strøm enn de betaler for, og fortøyer uten strekkavlastinger.

Dette blir gjentatt i diverse årlig info., men mange bryr seg ikke ser det ut som.