Jump to content

Båtmesse Gøteborg 2009

roaldbj

Recommended Posts

Gothia Towers samme sted som messen. Skal nedover vi også.

Vi har også bestemt oss for å gå på messen i Gøteborg neste år. Booket hotell nå i dag. Egentlig ikke så halvgæærn pris på Gothia Towers, synes jeg.

Dropper å bli med på KNBF sin tur. Synes lite om å bli med på omvei hjemover med fergetur egentlig. Vi kjører heller egen bil.

Jeg kan opplyse om at resturangen Ferdinand (som i oksen som bare vil lukte på blommorna..) har ca 160 Øl-sorter i sitt assortement. Maten er også bra. Så da slipper dere pub-til-pub-runden for å smake på forskjellige øl når kvelden kommer. Dere kan bare sitte helt stille og bestille øl fra hele verden...med unntak av Norge... :wink:

• 1 måned senere...

Hei

Er det noen som var på båtmessa som fikk med seg hva Viknes 1030 koster i Sverige. Så i Fredrikstad Blad 1.feb at de ga 400' i prisavslag. Kan det stemme? Lurer jo fælt siden jeg skal handle. Men har heldigvis enda igjen å skrive kontrakt.. Spent på om det vil komme tilsvarende avslag på båtmessa i Bergen.

Hei

Er det noen som var på båtmessa som fikk med seg hva Viknes 1030 koster i Sverige. Så i Fredrikstad Blad 1.feb at de ga 400' i prisavslag. Kan det stemme? Lurer jo fælt siden jeg skal handle. Men har heldigvis enda igjen å skrive kontrakt.. Spent på om det vil komme tilsvarende avslag på båtmessa i Bergen.

Hei, var på messa i Gøteborg på mandag, den er denne uka ut,lite folk bra med parkering,Viknes 1030 kostet 2605000 sv.kr. uten spesielt mye utstur, jeg hadde inntrykk av at de hadde priset den mere opp en de 400 000 de slo av.

Redigert av Scombrus (see edit history)

Jeg var der igår og må si at skuffelsen var stor - det er jo akkurat det samme som på Lillestrøm, til og med hallene kunne vært fra samme arkitekt. Antall seilbåter (bortsett fra jollene) - tror det var under 10 stykker (skal vi se: 2 hanse, 1 dufour, 1 bavaria, 1 eller 2 beneteau, 1 najad, <lagt til:>Regina av Vindö 40... det var vel allerede alt). Hørte senere fra noen innfødte, som ikke var på messen at allerede avisene hadde skrevet at det var en nedtur. Takk og pris har vi Öppna Varv, Båter i Sjøen og ikke minst alle de helgene med åpne dører hos importørene.

Var vel min første og siste gang...

Ja, jeg er nok desværre enig.

Det er tredje gang vi er der og det er blevet stadig dårligere. Der er et UTAL af mindre både fra 4 - 7 meter. Hal efter hal (sådan føles det) og et virvar af tilbehørsboder med demonstrationer af alt fra hvidløgsafskallere til tæpperensemaskiner.

Men hvad angår større både er det sløvt. NordWest var der med et fint udvalg (faktisk HELE deres udvalg: 420, 370 i fire versioner) og Nimbus viste to af deres nyere modeller - 365 og 335 Coupé. Så var der en Princess 42 og Forbinas nye 40 Coupe. Windy Chinook, en Skorgenes og en Tresfjord og så var det vist det.

Og havde jeg været sejlbådsinteresseret, så var jeg blevet VIRKELIG skuffet.

En vellykket ting var "jubilæumshallen" med gamle, flotte træbåde, nænsomt restaurerede.

Desværre må jeg sige, at når man starter med at se på NordWest 370, så bliver ALT andet lidt tamt ved siden af... Det sætter ligesom barren ret højt. Windy er med i ligaen og Nimbus' nye design er vellykket, synes jeg.

At man så skal op i over 4 MSEK for at få en båd, der er markant bedre end den man har, er jo så mit problem :sad:

Andy

Nedtur, uff ja. Særlig etter London boat show.

Var der på torsdag (guttetur med jobben - Säfflebussen), men gleden ved å komme ombord i Regina av Vindö 40 var større enn allverdens negativitet. Veteranhallen med gamle ting var verd et besøk. Det ble jo en stor bærepose med småtterier fra salgsbodene, det er billigere enn i Norge.

De nye Kosterkartene var nesten verd messa de også. De er en revolusjon.

På den annen side fikk barna invitasjon til Sjøen for alle (inkl. foreldre) fra Eliasklubben. Så før første gang kommer vi på sjøen for alle med invitasjon fra barna.

Ole

Redigert av olews (see edit history)

Ole
S/Y Algol

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...