Jump to content

Varme i båt uten innlagt vann ?


rundtogrundt

Recommended Posts

Nei, ikke dersom du har rikelig m/frostveske på motoren og denne er vinterklargjort og gjennomkjørt med frostveske. Men litt varme er jo også bra for å holden nede luftfuktigheten, særlig dersom du har noen form for tekstiler ombord. Båten bør for øvrig være tørr innvendig. Jeg kjenner ikke til de varmrørene du nevner, men skulle tro de er ok. Ligg helst unna vifter og el.oljeovner. :sailing:

Link to post
Share on other sites

dscf0446.jpg

 

Det fungerer fint det, her er mitt på plass. Dette er ett av de lengste rørene, mye sikrere enn vifteovn jeg hadde tidligere. Røret blir varmt, men ikke varmere enn at du kan flytte litt på det med hendene hvis du er rask. Det fulgte med 2 veggfester jeg skrudde på noen klosser, da ble det som det ligger der på bildet.

 

Disse rørene trekker ikke så mye strøm, ta mål av hvor mye plass du har tilrådighet og velg rørlengde ut i fra det. Du slipper minusgrader og rim, og får mindre dugg og kondens hvis det er litt lunt ombord.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...