rundtogrundt Startet 14.Desember.2008 Del på Facebook Startet 14.Desember.2008 Har en seilbåt, 26 fot, uten innlagt vann. Er det noen grunn til at jeg skal sette inn en varmeovn nå i vinter ? Båten ligger på sjøen. Påhengsmotor. Noen som har erfaring med maritim.no sine varmerør ? Hvilke størrelse er evt å anbefale ? På forhånd takk !! Mvh Trond Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Desember.2008 Del på Facebook Svart 14.Desember.2008 Nei, ikke dersom du har rikelig m/frostveske på motoren og denne er vinterklargjort og gjennomkjørt med frostveske. Men litt varme er jo også bra for å holden nede luftfuktigheten, særlig dersom du har noen form for tekstiler ombord. Båten bør for øvrig være tørr innvendig. Jeg kjenner ikke til de varmrørene du nevner, men skulle tro de er ok. Ligg helst unna vifter og el.oljeovner. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 14.Desember.2008 Del på Facebook Svart 14.Desember.2008 Det fungerer fint det, her er mitt på plass. Dette er ett av de lengste rørene, mye sikrere enn vifteovn jeg hadde tidligere. Røret blir varmt, men ikke varmere enn at du kan flytte litt på det med hendene hvis du er rask. Det fulgte med 2 veggfester jeg skrudde på noen klosser, da ble det som det ligger der på bildet. Disse rørene trekker ikke så mye strøm, ta mål av hvor mye plass du har tilrådighet og velg rørlengde ut i fra det. Du slipper minusgrader og rim, og får mindre dugg og kondens hvis det er litt lunt ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 Samtidig som du monterer varmerør, er det lurt å gjøre en ting til: Kjøpe fuktighetsmåler (på Claes Ohlsson har de noen som er billig og bra). Da kan du følge med på luftfuktigheten, og prøve deg frem med ventilasjonen til du får en tørr båt. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
All Smiles Svart 15.Desember.2008 Del på Facebook Svart 15.Desember.2008 en luftavfukter er tingen,fungerer veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.