fiskern Startet 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2008 Er det noen der ute som har sett eller vet om skadet /brent/vraket båt.Er ute etter en bakpart til en båt.Det må være tverrhekk og glassfiber.Det meste kan tilpasses.Trenger ca 3 meter side+hekk.Har selv en libra 29 med rund hekk,denne er liten plass til garn bak på hekk så skal prøve å bygge om til tverrhekk.Har jobbet mye med glassfiber så tror dette skulle gå fint.Bredde er ikke nøye da den kan deles og gjøres bredere ved behov.Send meg tips hvis dere vet om noe.En god jul ønskes til alle på forumet fra kvaløy utafor Tromsø. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Salg av nye båter har gått rett ned og sikkert er noen villig til å lage halv båt til deg Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
fiskern Svart 16.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 Det har jeg ikke tenkt på,kan jo være ett godt alternativ,takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 16.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2008 En kar jeg jobber med har nettopp forlenget sin Viksund 940 med en lånt form. Formen var vistnok en modifisert avstøpning av orginalhekken. Aner ikke hva bredden er, men nå er båten 1030 lang. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
fiskern Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Ja det var jo noe sånt jeg tenkte meg.Problemet er jo å få finish på påstøpet.Hvis man bruker form er det jo greit,forsåvidt.Vet noen støper plater oppå aluminiumsplater for å få slett overflate,så dette er jo også mulig.Tror jeg skal forhøre meg med en av produksentene av båter om å få støpt bakpart,og eventuell pris.Det må jo være hye å tjene på å støpe dette på selv etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Hva med styrke etc. Hvordan vil den oppføre seg i sjøen? Kan godt hende det blir bedre, men skeptisk............ Uansett blir dette en svær jobb! Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Divinycell/sandwich er tingen. Festes med skruer til forskaling. "Kittes sammen" med limsparkel. Ut med skruene før plasting. Forsterkninger og stivere lages enkelt. Sterkt som "fjell" om det gjøres riktig. Krever dog litt sparkling og sliping om du skal ha det blankt og fint. Sitér dette innlegget Link to post
fiskern Svart 17.Desember.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Laget flaps i fjor sommer med sandwitch kjerne,dette fungerer meget bra.farten økte med ca 2 knop,og båten fikk mere "bæring" bak når jeg har last inne.Laget 2 syrefaste stag opp fra flaps til rekke for styrke.Har brukt denne ca 1 år,og det er ingen svakheter med dette.Tror nok rammeverk med sandwitchplater er en bra løsning.Kan jo støpe 4 lag utvendig,og 3lag innvendig etterpå,mens man støper stivere.Starter nok opp til sommeren med dette.Håper på en god vintersesong,prisene på skrei er jo falt med 2.50 pr kilo.Vil nok koste endel i materialer osv Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 17.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2008 Må dog bemerke at forskalingen skal bort når platene er "kittet" sammen til riktig fasong og før der "plastes". Stivere og forsterkninger lages også i dvc. og festes ned limsparkel. Limsparkel brukes til å lage hulkiler før plasting. Du bør nok plaste ferdig innvendig før du kommer med stivere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.