mhemil Startet 17.Desember.2008 Del på Facebook Startet 17.Desember.2008 Synes denne ser fin ut. Noen erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 ...ingen? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 ...ingen? Dårlig tid? beklager at jeg ikke tenkte på at du ventet hele natten på svar Nei - jeg har ingen erfaring med den båten. Men jeg har erfaring med verftet, og de er positive. Vi har en NordWest 420. Kvalitet minst som forventet, oppfølgingen fra serviceavdelingen er meget bra. Sjøegenskaper som gjør at vi er komfortable på sjøen så lenge det ikke blåser mer enn 20m/s. Byggekvaliteten på skroget er det jeg kaller "skuddsikker" - dvs at skroget er tykt 370 finnes i 4 varianter nå. Fly, coupe, sport og hardtop. Flybridge varianten ble testet av Motorboat Monthly (eller MBY) for et par nummer siden - de sa dette var det beste skroget i denne klassen de noen gang hadde kjørt. Båten er også nominert til Motorboat of the year. (NW 420 har vunnet de to siste årene - den er nominert i år også) Jeg deler synspunktet ditt på at 370 sport ser fin ut. Kona fikk akkutt habegjær da hun så båten. Så nå venter hun bare på at ungene skal flytte ut Et par løsninger jeg er lurer litt på sett fra bildene (bla den lille sofaen ved førerplassen). Det finnes så vidt jeg vet bare 1 av 370 sport produsert. Den står på verftet nå Önskar ni komma och titta på båt? Vi har de nya modellerna Nord West 370 Sport, Coupé och Flybridge samt NW420 och flertalet av de begagnade båtarna uppställda i vår visningshall. Kanske har ni ingen möjlighet under veckan utan hade önskat komma i helgen? Ring oss så ordnar vi detta. Telefon Peter 070-6442110, Martin 070-6442120, Johan 070-6442130, Stephan 070-6442184. Välkomna! 370 sport leveres med D4 og D6 motorer. Man kan velge IPS eller drev. På en 37 foter uten stort overbygg hadde nok jeg valgt drev med mindre prisforskjellen til IPS ikke er avskrekkende. Fordelene med IPS er billigere og enklere vedlikehold (man bytter bare olje og sink på drevene)- du får mindre støy, mindre eksos og utrolige manøvreringsegenskaper. Ulempen er høyere forbruk, trangere motorrom (motorene sitter lenger frem i båten) og ikke så sportslige sjøegenskaper. Da jeg gikk fra vår Windy 37 til NW 420 føltes det som å gå fra sportsbil til buss. Kan være NW er litt restriktive på det nå - men de er en av få produsenter som tar inbytte av båter. Det kan være en gunstig sak å ta med seg om man blir konkrete i diskusjonene med NW. Mer om 370 finner du i denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 He he.... Bitteliten, du pleier da å være rask i avtrekkeren - og forventet svar fra deg på denne.....;-) I dag tidlig virket ikke linken, trodde den var feil, derfor skrev jeg selv et svar, som jeg seinere editerte og som dermed ble en til en "purring"..... Ja, 370 ser veldig fin ut. Spørsmålet er om den er verdt nesten det dobbelte av BMB 37. Jeg må få sett denne, vil de stille den ut på Lillestrøm til våren? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Spørsmålet er om den er verdt nesten det dobbelte av BMB 37. Jeg må få sett denne, vil de stille den ut på Lillestrøm til våren? Utstillingsplanen ligger under media - mässer på www.nordwest.se (jeg får heller ikke linken til å fungere) Jeg er feil person til å svare på om den er verdt dobbelt så mye som BMB 37. Du vet jo hva jeg synes. Objektivt sett får du nok mindre volum, høyere kvalitet og bedre sjøegenskaper i en NW 370. Så får hver og en avgjøre hva som er rett prioritering. Prismessig sa Martin Waktel på NW at de har lagt seg under Windy 37 i pris. NW'ene er veldig godt ustyrt som standard båt. Om man bare måler kubikk båt/krone er det nok vanskelig å slå BMB Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 18.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Pussig, nå kom jeg også rett på hovedsiden til Nord West igjen. Ok, fungerer ikke linken må da manøvere seg selv til riktig båt under Yachts. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2008 Del på Facebook Svart 18.Desember.2008 Jeg tror det er en bra tid å være båtkjøper. Tror nok at NW som mange andre strekker seg litt ekstra for å lande kontrakter. De har satset stort i oppgangstider og trenger nok det salget de kan få nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Desember.2008 Del på Facebook Svart 24.Desember.2008 Det blir verdenspremiere på NordWest 370 Sort Top på messen i Gøteborg i januar i følge en oversikt jeg fikk i posten i dag fra NordWest Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 Noen som vet om denne kommer til Lillestrøm? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.Februar.2009 Del på Facebook Svart 2.Februar.2009 Hittil er det solgt 2 stk NW 370 på messen i Gøteborg. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bonus Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Noen som vet om denne kommer til Lillestrøm? Den kommer til Lillestrøm ja. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2009 Del på Facebook Svart 3.April.2009 Fant denne på Youtube hekksjøen etter 30 sekunder kan vel gå inn i boken som en klassiker i "hekksjø i solnedgang" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) NordWest har oppdatert sin hjemmeside og har nå såkalte "wirtual tours" (360 graders kamera) på alle sine båter. Se www.nordwest.se Redigert 4.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Evita IV Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 he, he, morsomme innlegg, Bitteliten! Komfortgrense på 20 m/sek, mao sterk kuling! Joda, båten tåler det, men vil ikke akkurat kalle det for ei komfortgrense. Den er nok passert for flere sekundmeter siden. Testa 420 i dette været (alene), 3-4 m bølger. Gikk ut samtidig med ei lokal ferge på 65 m. De undret fælt på hvor jeg skulle i dette været, underforstått, er du riktig vel bevart? Dette været tok 420 utmerket med vinden inn fra siden, 25 kn! I mot vinden ca 8-10 kn (nummeret under frittflyvende 420) og 22 kn med vinden aktenifra (nummeret før UWB420)! For øvrig støtter jeg Bitteliten i hans karakteristikk av NWY kvalitet og verftets instillinger. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) vinden i seg er ikke noe problem - vi som har IPS kommer jo fra kai også (pratet med en eier av 420 gikk sidelengs fra kai med 22m/s rett i siden) Det er sjøen som er det største problemet er min erfaring. 3-4 meter bølger begynner å bli stort om det er krapp sjø i baugen. I sommer krysset vi et par åpne strekk i 16-17 m/s. Så lenge vi kjørte fort nok gikk båten tørt og fint. det var godt med svell i de områdene. Redigert 4.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) hekksjøen etter 30 sekunder kan vel gå inn i boken som en klassiker i "hekksjø i solnedgang" Når du ser på den hekkbølgen: den er skapt av skroget sin fortrengning av vann, dvs den som skulle vært der fra der fra drevet er vekk. Er det fordi den er tung i rumpa, eller fordi den har IPS (og jeg må da revudrere hele min oppfatnting av hekkbølge)? mvh Bavaria32sport Redigert 4.April.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) hekkbølga vår ser slik ut fra ulike vinkler Jeg vil ikke si at noen NW'er er tugne i rumpa. Det er god bæring akter på skrogene. skal se om jeg finner igjen filmen av NW420 i fart Redigert 4.April.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 filmen var slettet på youtube. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 (redigert) Trengs ikke, ser det på det øverste bildet :-) Mangle av "drev" hale er pga IPS, for det har du ikke sant? mvh Bavaria32sport Redigert 4.April.2009 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2009 Del på Facebook Svart 4.April.2009 stemmer det - vi har IPS. Båten sitter mer i vannet med IPS enn drev. En drev båt ligger mer oppå. Mister litt sporty følelse - men det tas igjen på støy, vibrasjoner, ingen eksos inn i båten og manøvreringsegenskaper. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.