Jump to content

Stort anlegg i snekke


Satra

Recommended Posts

Heisann..

Jeg har kjøpt et snekke prosjekt av en kamerat av meg, og der har han satt inn et stor anlegg..

Det er ikke prøvd ut enda, mangler batteri og litt mer kobling bare..

 

Det som jeg lurer på, hva er det som skal til for å dra det anlegget?. Er det i heletatt mulig å dra det lenge?..

 

Anlegget består av:

10 6*9 høytaler på 400watt

1 forsterker på 2700watt

1 forsterker på 1200watt

1 kondensator på 1.6 farad

 

Det blir jo på tilsammen 7900watt..

 

 

Han har allerede koblet opp mye av det, men er det noe vitts av meg å koble opp resten?..

Klarer man å fikse det slik at man klarer å dra det?

Har ikke så mye peiling innen strøm å anlegg som dekk sikkert skjønner: )

 

Takk for all hjelp: )

Link to post
Share on other sites

Du kan no ikkje bare legge sammen effekt frå både forsterker og høytallera for å få total effekt...

Batteriet driver forsterkerane som igjenn driver høytallerane.

Så du har med andre ord 3900w i forsterkera som du treng straum til.

 

Men dette trur eg godt kan være skrytewatt frå produsentane si side, om du har forsterkerane, sjekk kva sikring som står i dei, og du vil få svar på kar masse straum dei trekker...

 

Og du kan ikkje bare ha i so mange batteri som du får plass til, for du vil då trenge ein større dynamo, då den som sitter i snekka orginalt sikkert ikkje er av den kraftigste typane...

Link to post
Share on other sites

Det er igrunn bare å begynne å kjøpe inn batterier. Begynn med to store fritidsbatteri, er du ikke fornøyd så kjøper du bare flere og flere til du er fornøyd.

 

Jeg er ikke spesielt tillhenger av å ha "bil-bass" i båt, men f.eks 2 stk PA-høytalere, et aggregat og en ipod lager mer lyd enn deg, og koster langt mindre.

 

n724530001_3099239_6867.jpg

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt hva du skal med sånt i en snekke,men det var ikke spørsmålet ditt.

Selvfølgelig går det hvorfor ikke?,Dimisjonerte kabler skikkelige gullsikringer,kondensatoer,omformere.Inn med normal batterispenning,få ut det du trenger,forutsatt at batteri holder mål,ikke større et at dynamo og batteri er dim for hverandre.Husk alt går å få til.

Men du vil aldri få utbytte av wattene i båten,Får å hente ut lave lyder donk donk er du avhengig av lydisolerte rom som tilsvarer fortrengt mengde lyd.Da må du bruke hele snekka som rom for lyd.Lydtett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...