Jump to content

Turbo til Mercruiser 7,3 D-tronic 300 hk


Båtvant

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg har en Mercruiser 7,3 D-tronic på 300 hk 98 mod. Har opplevd i den senere tid at jeg ikke har krefter fra motoren når jeg kommer over ca 2500 omdr. Dette medfører at jeg ikke får fart på båten, klarer ikke å få den i plan. Begynner å lure på om turoen begynner å bli slitt. Vurdere å sende den inn for sjekk. Er det noen her som vet om ett godt verksted og evt hva det vil koste. Er det noen som har de samme erfaringer som meg eller ideer om annet som kan være galt. Kan opplyse at jeg hører lyden fra turboen når turtallet øker, den røyker ikke mye når jeg kjører, men bruker mye diesel synes jeg. Tror ikke problemet ligger på diesel siden.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har en Mercruiser 7,3 D-tronic på 300 hk 98 mod. Har opplevd i den senere tid at jeg ikke har krefter fra motoren når jeg kommer over ca 2500 omdr. Dette medfører at jeg ikke får fart på båten, klarer ikke å få den i plan. Begynner å lure på om turoen begynner å bli slitt. Vurdere å sende den inn for sjekk. Er det noen her som vet om ett godt verksted og evt hva det vil koste. Er det noen som har de samme erfaringer som meg eller ideer om annet som kan være galt. Kan opplyse at jeg hører lyden fra turboen når turtallet øker, den røyker ikke mye når jeg kjører, men bruker mye diesel synes jeg. Tror ikke problemet ligger på diesel siden.

 

De overhaler ikke disse turboene, de blir bare skiftet. 13000 koster denne hos turbo service.

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...