Jump to content

Vinner jeg i Lotto blir det Skorgenes 445

Pelle Parafin

Recommended Posts

Lekker skute, men bysse bak styrposisjonen i en så stor båt.... :rolleyes:

Det er faktisk en ting jeg liker med Marexene, at byssa ar oppe og ute. Liker ikke løsningen med bysse nede i båten, sånn som på f.eks. Baltic`en. :nonod:

Kanonbåt!! Var lekker!!

Men er det noen som vet om klikk.no fjerner videosnuttene etter en viss tid? Før hadde de en snutt av Skibsplast 690 der, men nå er det kun bilder. Kunne tenkt meg å kikke på den videoen igjen, ettersom jeg nå er en lykkelig eier av et eksemplar. Var etter jeg så den videoen jeg begynnte å kikke etter akuratt den båten, så det er jo god reklame også da...

Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser

Sertifikat: D4 - ROC

Ikke godt å si, en del å velge i. Muligens en slik, eller en slik en.. Har en liten forkjærlighet for disse kombibåtene til Viknes som er meget praktiske og kan brukes både til turkjøring og litt lett hobbyfisking på vinteren. Båtene skal ikke være alt for store da jeg bruker båten en del alene og driver å kjører en del i trange farvann, spesielt på sommeren. Den ideellle båten for meg børe helst være mellom 30' og 40'.

Jeg syns det er en meget pen og elegant båt. Jeg liker den, men reagerer på at det er liten plass innvendig. Det føes trangt inne med bysse bak styreposisjonen og sofaen på bb side. Selv min Meridian på 36 fot har bedre plassutnytelse av salong/bysse. Når man er oppe i en båt på 45 fot syns jeg det skal være plass å bevege seg på, det skal være luftig og det skal være en stor og volumiøs salong i tillegg til en større bysse. Flybridgen var jeg heller ikke så imponert over. Trang i tillegg til at de hadde brukt et altfor stort bord som ikke passet.

Skorgenes skal imidlertid ha for at det er en pen og elegant båt å se på med masse flotte detaljer. Det liker jeg. Men til prisen av denne hadde jeg trolig kjøpt meg Meridian 441 eller Princess 42/45... Trolig den førstnevnte da dette er en veldig pen båt med markedets største flybridgebåt og inneplass.

Jeg syns det er en meget pen og elegant båt. Jeg liker den, men reagerer på at det er liten plass innvendig. Det føes trangt inne med bysse bak styreposisjonen og sofaen på bb side. Selv min Meridian på 36 fot har bedre plassutnytelse av salong/bysse. Når man er oppe i en båt på 45 fot syns jeg det skal være plass å bevege seg på, det skal være luftig og det skal være en stor og volumiøs salong i tillegg til en større bysse. Flybridgen var jeg heller ikke så imponert over. Trang i tillegg til at de hadde brukt et altfor stort bord som ikke passet.

Skorgenes skal imidlertid ha for at det er en pen og elegant båt å se på med masse flotte detaljer. Det liker jeg. Men til prisen av denne hadde jeg trolig kjøpt meg Meridian 441 eller Princess 42/45... Trolig den førstnevnte da dette er en veldig pen båt med markedets største flybridgebåt og inneplass.

Har du vært ombord i den? det har jeg, og jeg kan love deg det er god plass i den! Bordet på flyèn skal vist lages ny på kommende båter, de var ikke fornøyd med den.

Har også vært ombord i en slik du har, og jeg kan love deg det er MYE bedre plass i 445èn, men det skulle nu bare mangle, den er jo tross alt 9FOT STØRRE!!!

Prinsess`n er fin når man ligger til kai, men når man går sitter passasjerene i kjellerern å ser ingen ting, den er mest laget for flybridge kjøring!

Smaken er som baken, ingen er lik!!!

For det første.. Jeg har ikke sagt at min båt er større enn Skorgenes 445, jeg har sagt at den har bedre plassutnytelse i salong og bysse - noe jeg fortsatt står ved!

For det andre.. Jeg har vært ombord i en Skorgenes 445, hvorfor ellers tror du jeg har uttalt meg om den? Sammenlikn Skorgenes 445 mot Meridian 441, så forstår du godt at 445 er liten.. I tillegg har Meridian 441 en enorm utstyrsliste som standard!

(NB! Jeg finner ingen sammenlikningsbilder av Skorgenes 445, men jeg antar at du vet godt hvordan den er - på lik linje med meg. Så da kan du heller få se hvordan konkurrenten Meridian 441 er i salong/bysse og på flybridge!

122520_p_t_640x480_image04.jpg

122520_p_t_640x480_image05.jpg

122520_p_t_640x480_image03.jpg