Jump to content

Vinner jeg i Lotto blir det Skorgenes 445

Pelle Parafin

Recommended Posts

I tillegg har Meridian 441 en enorm utstyrsliste som standard!

Ikke noe å skjemmes av den nei:

Medfølgende utstyr: 10 År skrog garanti* - , 21 tommer Flatscreen TV i hovedkabin - , 4 stk lensenpumpe med høynivå alarm - Med lysindikatorer, 5 År krakkelerings garanti* - , Ankervinsj i baug med Delta anker - , Autopilot - Raymarine ST8002 - Autopilot display oppe og nede samt ekstra 6' display på fly for tileggvisninger., Badestige - , Batterilader 60A - , Baug Thruster 11Hk Sleipner - , Brannslukkings apperat motorrom - Automatisk utløsning., Bunnstoff - , CD/Radio med høytalere i kabin og flybridge - , CO Sikkerhets Indikator - CO Alarm i kabin. Utløses dersom CO nivå i kabin blir for høyt. , Cockpit bord - , Deforster Vifte - , Dusj Badeplattform - , Dusjkabinett med glassdør - Dusj med varmt og kaldt vann i avlukket toalett/bad., Elektrisk lensepumpe - montert akter i båten, Elektrisk varme i 3 kabiner - , Ferskvann inntak/uttak - , Generator - 220V, 9.5KW Onan - , Hekk Thruster, 11Hk Sleipner - , Håndkle og sengesett med logo - , Kalesje til akterdekk - , Kjøleskap med frys 80l - , Kjøleskap på flybridge - , Kompass på fly og nedre posisjon - , Konveksjon ovn - , Landstrøm 2x30A - , Microbølge Ovn - Fungerer på 220V landstrøm og generator dersom insrtallert, Navigasjonspakke1 - Raymarine E80 og E120 - , Nivåmåling septik og ferskvann - , Sentral Støvesuger - , Septik tank - Elektrisk utpumping, SmartCraft informasjons display - Viser alle båtens tekniske måleverdier, SmartCraft Instrumentering - , Sofa for konverterig til seng - , Solputer på fordekk - , Søkelys med fjenkontroll - , Teak Pakke - Inkluderer cockpit, trapper og badeplattform, Tilt ratt begge styreposisjoner - , Total Command Integrated Vessel Control - Betjening av båten vha joystick, TV og DVD i Gjestekabin - , TV og DVD i Hovedkabin - koblet til tv antenne, Utvendig trekk til vinduer - , Vacuflush toalett - , Videomonitorering motorrom og akterdekk - , Grill på flybridge - , Ultraflow® Ventilasjon - , Ekstra utstyr: Air conditioning 2 soner - , Ankervinsj akter med 20Kg anker - , Blå skrogside - , Blåbelysning under badeplattform - , Delt Baugrekke - , Ismaskin på flybridge - , Navigasjonspakke2 - Raymarine E120 (spør om info) - 4Kw radar og totalt 3stk E80 kartplottere., Oljeskiftsystem for motorer og generator - , Syrefast ramme dør akter og vindskjerm fly - ,

For det første.. Jeg har ikke sagt at min båt er større enn Skorgenes 445, jeg har sagt at den har bedre plassutnytelse i salong og bysse - noe jeg fortsatt står ved!

For det andre.. Jeg har vært ombord i en Skorgenes 445, hvorfor ellers tror du jeg har uttalt meg om den? Sammenlikn Skorgenes 445 mot Meridian 441, så forstår du godt at 445 er liten.. I tillegg har Meridian 441 en enorm utstyrsliste som standard!

(NB! Jeg finner ingen sammenlikningsbilder av Skorgenes 445, men jeg antar at du vet godt hvordan den er - på lik linje med meg. Så da kan du heller få se hvordan konkurrenten Meridian 441 er i salong/bysse og på flybridge!

Må ikke ta ting så personlig!!! Eller er du konstruktør av Meridian???

Moderne fotoapparat gjør susen.... :flag:

Jeg tar da ikke ting personlig.. Jeg svarer deg direkte på det du påstår og sier, verre er det ikke. Du må gjerne tro at fotoapparatet som er brukt i Meridianen får det til å se så mye større ut enn det det er, men bildene representerer nogen lunde riktig størrelse. Jeg har vært ombord i Meridian 441 og Skorgenes 445 og kan bekrefte at Meridianen er tilnærmet den størrelsen som blir representert over her. Skorgenes har samme løsning på salong/bysse som det Viksund har i sin 340/360 FB og det liker jeg ikke på en så stor båt som 445.. :smiley:

Oppskriften til at Meridian er så mye større både innvendig og utvendig er at styrhuset er trukket lenger forover og bakover. Det går selvfølgelig på bekostning av andre ting som mindre akterdekk og noe kortere baug, men det er ikke sjenerende. I tillegg er akterdekket på Meridian 441 mer enn godkjent. Jeg tror ikke det finns en eneste flybridge-båt som kan sammenliknes med Merdian på flybridge størrelse. Der er Meridian totalt overlegne. Man kan bevege seg, gå ned en behagelig trapp (og ikke stige som en del båtprodusenter bruker) og man sitter i vanlig sittehøyde. Mange båter har desverre tendensen til at man setter seg NED på stolen som er 10cm over gulvflaten med et ratt mellom bena.

Til saltkjelen:

Siden du snakker om uteplass.....har du vært ombord i Spirit 360? Større uteplass til halve prisen....det ble vårt valg, enkelt og greit.

Du nevnte "markedets største"....hva mente du med det? I forhold til størrelsen, til prisen eller i forhold til...tja, "markedet"?

Jeg har ikke vært ombord Spirit 360 annet enn at jeg har ligget i samme bukt med en på Bergholmen i for sommer. Den ser absolutt rommelig ut og flybridge ser stor og romslig ut. Bak kommentaren min mente jeg i forhold til størrelse og jeg tror ikke det er så langt unna virkeligheten. Får jeg spørre hva en Spirit 360 ligger på i pris og hva som medfølger en standard båt og med hvilke motorer? :smiley:

Nå handlet vel tråden om Skorgenes 445, som forøvrig er en svært så fin og "jålete" båt, men siden en annen litt "jålete" båt ble trukket frem kan jeg jo trekke frem både Ardea 38 når det gjelder både innv. og utv. plass, og Spirit 360 spesielt når det gjelder uteplass. Uten tvil "markedets største"!

Jeg kan trekke frem flere svært praktiske løsninger som: Eget dusjkabinett, dobbeltsete i fartsretningen, "markedets største" pentry, 4 kabiner med 6+ sengeplasser, STORT akterdekk, stor FB, stor badeplattform....for å nevne noe.

pictures_up_to_summer_2008_142.jpg

• 1 måned senere...

Det blir interessant aa se hvordan Meridian baatene tester fremover. 341 ble testet i Motorboat Monthly for ikke lenge siden. Den fikk en del skryt og en del pepper. Plass ombord fikk den skryt for. Sjoeegenskaper fikk den en hel del pepper for. For meg er det et viktig element ved baatvalg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...