Polarn Startet 19.Desember.2008 Del på Facebook Startet 19.Desember.2008 Noen som vet? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
dante Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Tror ikke jeg ville brukt det på noe særlig mer enn opp til 200 Hk - denne er mye brukt på 40 motoren og holder greit der. Spørs hva du tenker å ha dette på, bør tenke på turtall inn på kassa , type belastning osv. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Men er ikke MS3B 2,91:1 litt høyt på en TMD40 motor? Burde vel ha vært MS3 1,91:1? Eller kan man bytte propellen og bruke MS3B gearet? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
dante Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Du får disse med forskjellig utveksling. Det er vankelig å si mer om utveksling inntil du forteller om hvilken type båt dette er, hvilken motor, hvilken propell du har i dag samt største tillatte radie fra senter av aksling og opp til bunn (bør minst ha et par tommer klaring) Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 19.Desember.2008 Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 ..bare et lite tillegg... skal du bruke den propellen du har i dag må du finne ut rpm på denne ved maksturtall. Har du f.eks max 3700 rpm på motor og ei kasse på 1.91:1 blir rpm aksling 1937 - da må jo ny motor og kasse avstemmes ut fra dette. Kommer du ut med et lavere turtall på akslingen ved valg av annen utveksling må du jo bytte propell. Må du da opp i diameter er det viktig å finne ut om det er praktisk mulig ift bunn av båten. Putter du inn en større motor enn den du har i dag vil du sikkert ha mer fart - løsningen blir da enten mer rpm på aksling eller større propell. Da kan et annet problem dukke opp.. hva er anbefalt rpm på aksling mht diameter, lengde, vibrasjoner, lager osv. Det er mange her inne som har vært gjennom dette - last opp litt mer data så får du sikkert mange svar :) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 19.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2008 Har vært igjennom det selv, men er lett å glemme det man har lært. Takk for mange gode svar fredriko. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.