Jump to content

Hvordan programmerer man L-kanaler på import VHF?


Fanafjord

Recommended Posts

Ønsker å å kjøpe VHF Standard Horizon GX1500 (eller muligens ICOM 411) fra en forhandler i England som kan ikke om norske L-kanalene. Det er åpenbart mulig å etterprogrammere norske L1, L2 og L3. Men hvordan? Noen som vet? Eller vet noen om en webside med info? Jeg sikter meg mest inn mot Standard Horizon, siden jeg liker betjeningen med kanalvalg og mulighet til ekstra mikrofon.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Nei da, det er noen forhandlere i England som tar £ 10 for å legge inn norske L kanalene. Men jeg har lyst å handle hos en som er enda £ 40 billigere (med ekstra snakkestasjon) enn den som tilbyr denne servicen. Så dette går sikkert an uten noen store problemer å legge inn kanalene men det står ikke akkurat i brukermanualen.

 

Det er 3 L og 3 F kanaler. L for fritidsbåtene, F for fiskebåtene. Det er L kanalene vi har bruk for.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

For og legge i en ekstra kanal må du ha et programmeringskit bestående av: Programeringskabel, PC softvare og så må du hvite hvordan det skal utføres. Kun autoriserte verksteder har lov og omprogrammere en VHF. Jeg har utstyret til en rekke merker og tar en Kr 1000,- for og omprogrammere en VHF som jeg ikke har solgt.

Link to post
Share on other sites

Ok BMP, takk for svaret. Da få jeg heller kjøpe en hos den litt dyrere forhandler og betaler £ 10 for den servicen der...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...