Jump to content

Feste for gardinoppheng


ares

Recommended Posts

Skal montere gardinoppheng,men har ikke noe å feste det i.

Tenkte å lage hull i skottbekledning (skai med skum) for så å lime t.d. teakpropper til glassfiberen.

Så spør jeg de efarne herrer på forumet om dette er en ok løsning og om det er spesielle hensyn å ta og hvilket lim som egner seg til dette???

Ares

Link to post
Share on other sites

Nå aner ikke jeg hvordan det ser ut på innsiden i båten din utifra det lille bildet du har, men jeg har et par ganger måtte lage et lite gardinbrett for å få det til. Skrudde på list 22x22mm. festet fra utsiden som gardinskinnen ble montert på. Den ble festet på undersiden av listen...skinnen ble kjøpt hos en båtprodusent. Pyntet så med en bred teaklist utenpå. Brukte inka skruer med pyntepropper i både på utside og innside. men spørs hvordan det ser ut hos deg... ikke altid det vil se like pent ut... Kanskje du kan feste gardinskinnen i kant med vinduslistene med korte gjennomgående skruer? Forsenket hode på utsiden? bare et forslag.

Link to post
Share on other sites

Teakproppen kan vel limes med to komponent epoxy? Men en annen ting vil proppen holde til dette formålet?

 

Hva med å sveise en mutter til en skive (for å få større anleggsflate) for så å lime dette fast til glassfiberen med to komponent epoxy. Da har du noe med gjenger som er litt mer solid enn en teakpropp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...