Kire Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 ja, da var de fra salmakeren og monterte igår. Meget fornøyd selv ihvertfall. Quote Link to post
Thorlyn Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Pris for hærligheten?? Quote Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Birchwood 320 Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Meget pent. Flink kar det der må være. Quote Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Djupevågen Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Enig - ser veldig bra ut ! Hvem gjorde jobben, og hva kostet det ? Quote Link to post
Noflow Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 må bare få en annen farge på bunnstoffet og da ;) Quote Link to post
Kire Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Ja, det blir annen farge på bunnstoffet. Noen av stripene opp er bestilt nye også. Det blir enten hvitt eller blått, må tenke litt på det. Liker best hvitt. Salmakeren er Bergersen og Sønner i Skien. Meget dyktige synes jeg, men dyrt. Prislapp meget nære 30 lapper, men men. Sjekket endel rundt og fant ut at jeg ikke gadd alle de andre, som ikke ringte tilbake som avtalt og ikke kom som avtalt heller. Da ville jeg betale 2 - 3 lapper ekstra for god service og ikke minst støtte de lokale. Har akkurat kjøpt båten etter å ha jaktet på rette båten av dette slaget og lykken sto bi, da vi bytet båter faktisk. Han ønsket mindre på i Nord Odal og vi større, så vips, lykkelige begge to. Quote Link to post
Øyvind Kvammen Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 30 lapper! syns d var litt vel dyrt?! Bestilte på min bayliner 2755 til 11000,- dette er jo noe samme type karlæsje! Men mulig jeg fikk den billig da!! Quote Link to post
Kire Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Hvis det er amerikansk kalesje du bestilte, så er vel ikke det helt sammenlignbart synes jeg. Var ny amerikansk på denne ifjor, men ikke bra. Var litt utett både her og der, men sikkert forskjeller ute og går. Norsk kalesje er dyrt, da det pfte må tilpasses mye for å bli pent. For meg er den verdt det nå når jeg ser det ferdige resultatet. Quote Link to post
LM 605 Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Syntes også at kalesjeprisene har gått til himmels de senere år. P.g.a. en skade verkstedet påførte kalesjen min fikk jeg ny av forhandler. Pris: kr. 24000. - Syntes det er en drøy pris for en kalesje til en tyvefoter?. (Askeladden 605) Quote Link to post
Avmønstret1 Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 14.000 for ny ferdig montert til min 820 c nå i høst ! Quote Link to post
alfb Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Til min Scand 360 SE kom den på 18'000,- inkl mva og fritt levert (HH) Tror ikke de har så mye å gjøre om dagen, 3 ukers leveringstid. Quote Link to post
Hansi Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Lønner seg å sjekke litt ifbm kjøp av kalesje. Flere aktører på markedet. Eks: En kjenning skulle i våres ha ny kalesje til sin Viknes 880. Viknes skulle ha ca 24000,- for kalesje. Han kjøpte ny kalesje til båten for 10000,- fra en av de kjente kalesjeprodusentene her i landet. Selv betalte jeg ca 12000,- for ny kalesje til Nord Westen i vår. Kalesjen ble bestilt i januar og levert i april. Quote Link to post
Kire Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 selvfølgelig lønner det seg å sjekke litt rundt. søkte her på forumet og ringte 5 leverandører. Ynes det var blitt dyrt ja, men ville ha ny, så da så Han i Fredrikstad/Sarpsborg traktene skulle ha 24 lapper + kjøring ca 3 ganger, han i Tønsberg skulle ha 25 lapper + kjøring og 3 besøk 3 lapper. Så når disse prisene var så like, så ble det et lokalt firma. Av de 3 andre så kom IKKE den ene som avtalt og heller ikke andre gang (Telemark salmakerverksted) et firma som er høy på pæra spør du meg + hu dama på Stathelle som det egentlig var avtalen skulle sy for meg, men kom ikke første gang, ringte ikke som avtalt og kom ikke andre gang heller, så da er min konklusjon, slike folk kan dra en viss plass. Jeg bruker heller mere penger på et firma og får det man service. Spiller egentlig liten rolle med +- noen kroner. Ellers en dyr bransje å ha kontakt med. Driver selv i data/kontor bransjen og service er helt alfa omega. Quote Link to post
Øyvind Kvammen Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Hvis det er amerikansk kalesje du bestilte, så er vel ikke det helt sammenlignbart synes jeg. Var ny amerikansk på denne ifjor, men ikke bra. Var litt utett både her og der, men sikkert forskjeller ute og går.Norsk kalesje er dyrt, da det pfte må tilpasses mye for å bli pent. For meg er den verdt det nå når jeg ser det ferdige resultatet. Nei, ble Norsk kalesje på meg :) Quote Link to post
Salt Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 så da så Han i Fredrikstad/Sarpsborg traktene skulle ha 24 lapper + kjøring ca 3 ganger Han i Frstad/Sarp - det er hvilket firma? Quote Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Førstefender Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Noen har kjøpt kalesje til 10000kr her og noen har kjøpt til 18000kr der... men hvor har dere handlet, kan dere ikke oppgi produsent? Tenkte å bestille ny kalesje i Januar. Quote Link to post
Avmønstret1 Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 14.000 for ny ferdig montert til min 820 c nå i høst ! Min ble kjøpt med Flataker industrier i Elnesvågen ! Quote Link to post
Draco24styling Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Disse prisene er jo helt sinnsyke Nå har jeg riktignok ikke båt i denne størrelse, , men etter bildene kan jeg ikke skjønne den prisen det snakkes om. Tl min 17 fot draco. (mye stoff) 6000.- med stenger ferdig lev, inkl mva ,hos jens sagen!! Quote Norske båter er best! Link to post
Kire Posted December 25, 2008 Author Share Posted December 25, 2008 Jepp, det er helt sykt..... bransjen, eller enkelte i bransjen bør rises litt. Personlig orket jeg ikke å høre mere rundt om. Kan jo ikke la et Møre og Romsdals firma gjøre en slik jobb på en båt det IKKE finnes mal til. Prøv å husk på folkens at det nesten dobler seg uten maler. Hos meg var de i 4 timer bare på første mal. Quote Link to post
Hansi Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Forstår det. Blir billigere neste gang du skal fornye kalesjen. Bør kunne få den til halve prisen da. Quote Link to post
alfb Posted December 25, 2008 Share Posted December 25, 2008 Noen har kjøpt kalesje til 10000kr her og noen har kjøpt til 18000kr der... men hvor har dere handlet, kan dere ikke oppgi produsent? Tenkte å bestille ny kalesje i Januar. Jeg bestilte min fra Helly Hansen. Men det finnes jo forskjellige varianter. Min festes med glidelåser rundt det hele, med untak av akter. Vil kanskje tro det fordyrer en del. Prisene jeg innhentet varierte fra 18-35'000. Quote Link to post
Recommended Posts