Jump to content

Kartplotter: Eagle 502 eller Garmin 420


Bømlafjord

Recommended Posts

skal kjøpe meg en kartplotter til bruk i Askeladden 17 fot.

Tenkte først på en slik liten lomme sak, men synest skjermen blir liten på dei.

Prisen bør ikkje komme over 5-6 tusen med kart.

Prisen på Eagle 502 C (i) har gått mykje ned og selges på baatservice.net til kr 2995.

Garmin 420 ligger vel noe over i pris men er jo en rimelig plotter det og til ca kr 3800.

Noen som har erfaringer men hvordan desse fungerer i en skjærgårdsjeep?

Eg har Eagle ekkolodd i båten som eg er fornøyd med.

Link to post
Share on other sites

Har garmin 420S med ekkolodd (innvendig giver) meget godt fornøyd. Var litt ustabile i begynnelsen, men etter at jeg lastet ned nyeste programvare så har du fungert perfekt. Lett å ta med seg og gjemme bort.

<iframe src='https://www.weatherlink.com/embeddablePage/show/de8bab017fde464084b9d7208420722e/signature' width='760' height='200' frameborder='0'></iframe>

Link to post
Share on other sites

Prisen på Eagle 502 C (i) ......

 

Har Eagle og er godt fornøyd med den, men hvis du muligens kunne tenke deg å bruke den på flere steder/flere båter, så virker det som om det er HELT umulig å få tak i en ekstra spenningskabel ( selvfølgelig pluggen som er problemet ) :headbang: . Har nå forsøkt i flere måneder på flere steder uten at noen har klart å skaffe tilveie en slik kabel :cryin: .

Link to post
Share on other sites

Strømkabelen til Eagle Intellimap 502C heter PC-24U

..........

En hvilken som helst Eagle/Lowrance forhandler i Norge burde også klare å skaffe deg en slik.

 

Nå har jeg Eagle Intellimap 642c iGPS, men det er jo samme kabelen.

Jeg trodde også at det skulle være en smal sak å få tak i den her til lands,

Forsøkte først en nettbutikk...... der ble den først lovet etter 5-10 dager, så stadige utsettelser.

Etter en måned gav jeg opp og henvendte meg til en lokal Eagle-forhandler, men også her

er det stadig forsinkelser i leveringen .... :rolleyes: En kan jo håpe at den dukker opp en vakker dag, men

det ser ut til å ta tid. Mulig det SKAL ta lang tid å bestille "båtutstyr" :rolleyes: ?

Link to post
Share on other sites

Hørte i sommer at Navico (Simrad, Lowrance, Eagle, Northstar) har sentralisert europalagret sitt, men manglet fortsatt et fungerende logistikkdatasystem, kan tyde på det er problemer forårsaket av dette du ser. Jeg trengte en kabel til Lowrance, men ble faktisk anbefalt av en stor forhandler å skaffe den selv i fra USA da de ikke fikk bekreftet leveringstid for sine leveranser.

Link to post
Share on other sites

...... ble faktisk anbefalt av en stor forhandler å skaffe den selv i fra USA da de ikke fikk bekreftet leveringstid for sine leveranser.

 

Det ser ut til at det må bli løsningen, men jeg får gi den lokale Eagle - forhandleren tid til over nyttår...

 

Beklager at jeg har "rotet bort" tråden din Bømlafjord :blush:

Link to post
Share on other sites

Har meget god erfaring med Eagel 502 m/innebygd GPS antenne. Fungerer uten problemer til tross for at den står i innelukket kabin (har hørt noe om at GPS signalene passerer glassfiber uten problemer). Ved behov for ekstra utstyr som NMEA ledning ++ --> Dette har AS Maritim klart å skaffe på 2 uker. Men med dagens priser ville jeg sannsynligvis valgt en modell med større skjerm.

Link to post
Share on other sites

Skjermoppløsningen er et mye større problem enn skjermstørrelsem på Eagle 500/502 instrumentene. Disse har bare 320x240 punkter, slik at bildet blir forholdsvis grovt. Jeg har også erfaring med instrumenter i fra samme serie (Eagle 642 og Lowrance LMS-525C) som har henholdsvis 640x480 og 480x480 punkters oppløsning. Ved disse høye oppløsningen synes jeg 5" plotterene fungerer utmerket i lavere til midlere hastigheter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...