Jump to content

Polere mattet plexiglass med Autosol ?!?


SeaRaymond

Recommended Posts

Har en båt for hånden, ett par år gammel, men ubrukt og ny sådan, det har skjedd ett eller annet med plexiglasset i vindskjermen (kjemikalier??) som gjør at den er noe matt og på den værste plassen ser det ut som det er krakelert....

 

Selger mener dette kan poleres med Autosol for å få ruten blank igjen.... viss vass eller er det noen som har erfaring med dette, evt andre tiltak for å få plexiglass klart igjen mottaes med takk :seeya:

Link to post
Share on other sites

Høres jo bra ut, så saken er at du matter det ned med fint sandpapir for så polere blankt, blir det virkeligen blankt og gjennomsiktig som nytt igjen da? Var rimelig sikker på at matte plexiglass bare var å rive ut og erstatte, ikke lett i dette tilfellet da de er satt inn i vindskjermrammen med sixafleks eller lignende :crazy:

 

Men dersom det faktisk er krakeleringer på ett område, kan virke slik, er vel disse gjennomgående?? og polering sliping vil ikke hjelpe der?

Link to post
Share on other sites

hey!

Plexiglasset i vindskjermen på skjærgårdsjeepen til guttungen så ut som noen hadde prøvd å tørke det rent med 60 papir (forrige eier) Rørlegger`n prakka på meg noe lurium som`n skraut uhemma av,ikke var det dyrt heller.Vel-vel skader ikke å prøve tenkte jeg å kjøpte ei lita grønn pakke med XERAPOL plastik polish-scratch remover.

DEN FUNKA så bra at jeg sikra meg en til (den første er ikke tom kjempedrøy!) bare in case.

Made by E.V.I. GmbH

D-82061 Neuried/Germany

www.xerapol.com

Anbefales. :santcheers:

Link to post
Share on other sites

Autosol kan brukes til polering, på selv plast/lexan......bruker det selv på cd-plater som ser sjabby ut. Har og måtte ta det i bruk på DEN HELT NYE bilen, da noen hadde laget en skikkelig FET ripe i klarlakken på hele ene siden.....etter polering med autosol var alle merker borte !!!

Link to post
Share on other sites

Disse dagene rubber jeg kun båter og bruker der grov og fin fra Hempels. Den grove er veldig effektiv, funkerer næsten som 1000 sandpappir og er bra til sluttfinish på hvit gelcoat. På mørkere farger og glass bør man gå over med finere etter den. Ellers er fleste billakksforetninger med bra utvalg av rubbingpasta.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...