meldaln Startet 22.Desember.2008 Del på Facebook Startet 22.Desember.2008 Er det noen som har fjernstyring/fjernstyring-kit til suzuki 9.9 liggende eller har noen forslag til hvordan jeg kan evt ordne det selv? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Dette finnes jo på ATV'er for barn, dvs at man kan stoppe motoren med en fjernkontroll. Jeg vet ikke hvor dette kan skaffes, men det finnes helt sikkert på markedet! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
johnson Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 Er det strøm på påhengeren?? Og hva slags "fjernstyring" mener du?? Bare sånn at du kan skru den av eller sånn at du kan svinge og styre gass/gir også?? PS: er vel litt kjipt om du kommer borti knappen midt mens ungene er ute på fjorden og hopper på bølgene... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Hans-Petter Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 regner med det er manøverboks for gass og gir du mener ? du finner det meste til dette på maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 22.Desember.2008 Del på Facebook Svart 22.Desember.2008 regner med det er manøverboks for gass og gir du mener ?du finner det meste til dette på maritim.no Haha! Så klart det er det som menes... Nå var jeg dum! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
meldaln Svart 23.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2008 Det er styring til gass/gir som menes her ja,var kansje ikke tydelig nok når jeg la ut det første ingegget Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 23.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2008 Fann en annen side også: http://baatservice.net/shop/ de var litt billigere enn maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 23.Desember.2008 Del på Facebook Svart 23.Desember.2008 Hehe tenkte at det kansje var det han mente også, men jeg trodde at det var "fjernkontroll" han mente... Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Sinten Svart 24.Desember.2008 Del på Facebook Svart 24.Desember.2008 Eg monterte fjernstyring på min Suzuki 9,9 i fjor (viss ikkje det er to år sidan ). Til motorkontroll brukte eg: - Kontrollboks - Girkabel - Gasskabel - Kuleledd x2 (ein til gasskabel og ein til girkabel) Til styring brukte eg: - Ei brukt Teleflex-snekke(liknar på denne ) - Styrekabel - Hekkfeste - Endeledd Sjølve ombyggings-kit'et, altså fester til kablar og diverse andre smådelar som må til for at fjernstyringa funker, laga eg sjølv. Desse delane er ikkje spesielt vanskelig å lage, og dei er svindyre viss du kjøper dei av ein Suzukiforhandlar. No veit eg ikkje kva årsmodell du har (min er 87), men eg kan godt ta nokre bilete av desse ombyggingsdelane viss du vil. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
meldaln Svart 25.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2008 Det er en 2005 dt 9.9 jeg har.Har begynt med ombyggings-kit'et. Jeg er halvveis med det ti giret, men jeg lurer på hvordan jes skal gjøre det til gassen....? Jeg har sjekket pris på dette kit'et men det fant jeg ut ikke var billig Det kostet 2000,- for ombyggings-kit'et til suzukien så jeg prøver å fikse det selv, men det hadde vart gøy og sett bilder av ombyggingsdelene dine Sinten Det hadde kansje jort det lettere å lage de delene til min motor Tror jeg trenger de samme delene som deg til gas/gir.Og styringen trenger jeg bare en "lenkearm" som de kalte det på forhandleren,for på min motor går styrekabelen igjennom motoren. Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 28.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2008 Har fått lagd gass-"spaken" nå blir nok ferdi i morgen.pga mengler noen deler. Sitér dette innlegget Link to post
meldaln Svart 29.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2008 Nå er "fjernstyringen" nesten ferdig må bare kjøpe kontrollboks,wire og koblingen til waierene så skal det hele være i boks hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Ser vel bra ut det. Sikler etter ny motor til båten når jeg leser tråder som dette Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
meldaln Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 ja tror det blir andre baller med 9.9 på hekken på Riveren også enn en liten Mercury på 5 hk Får håpe det blir sommer snart så det hadde gått an å prøve motoren Sitér dette innlegget Link to post
Valianto Svart 30.Desember.2008 Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Så enig så enig. Men først må jo motor'n komme Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
meldaln Svart 30.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2008 Ja det er ikke noe problem her nei det er verre med styrekonsoll Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Sjå der ja, den der såg jo skikkelig proff ut Eg har vore så opptatt med kakeeting i jula at eg har heilt gløymt å legge ut dei bileta eg skulle. Men sånn "just for the record" så kan eg no legge dei ut no, medan eg hugser det. Som du ser er mi løysing veldig enkel samanlikna med di. Eg tok berre ein 10 mm bolt som eg bøyde 90 grader. Har også brukt ein fastnøkkel som fulgte med nokre IKEA-møblar som "stag" Ser du skriv at det er verre med styrekonsoll. Vel, viss det er noko du lurer på angåande styrekonsoll så må du berre spørje om det òg. Skal i såfall prøve å vere litt raskare å svare då Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
meldaln Svart 1.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Det så jo skikkelig bra ut det sinten fungerer sikkert bedre enn min "styring" men angående styrekonsoll ja,jeg har ett XR-sett på hånden.(orginal konsoll til båtne jeg har) så holder på å spare til den.hvis det ikke blir den,så kanje jeg kommer med noen spørsmål Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Viss du vil spare litt pengar kan du jo prøve å støype deg ein konsoll i glassfiberarmert polyester. Viss du ikkje er avhengig av at den skal ha fullt så runde formar som orginalkonsollen får du nok det greit til. Du får heilt sikkert til å lage ein lik orginalen også, men det vil nok vere litt vanskeligare. Viss du orker å lese deg igjennom denne tråden frå når eg støypte konsoll (er litt rotete), så får du sikkert litt tips om korleis dette kan gjerast. Er vel eigentleg innlegg 48 og utover som omhandlar styrekonsoll. Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
meldaln Svart 7.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2009 tror orginal konsollen vil se finest ut.men hvis det ikke blir den så kansje jeg vil komme med noen spørsmål Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.