Jump to content

Plassering av båtforretning :)


Ulv I

Recommended Posts

Når det gjelder plassering av en båtforretning, så vil jeg tro at lokasjonen har mye å si, men her må jeg si at Navigare i Kr.sand har nok skutt en gull-fugl.

 

ref bilde tatt ut fra gulesider.no:

navigare.jpg

 

Før lå de en liten labbetur fra fiskebrygga om man kom med båt, evt. gjestehavna.. og dårlig med parkeringsplasser, men nå kan man kjøre opp Otra med båten, og der vil det nok være plass til et par båter langs bryggen der, samt at det blir bedre parkering for biler osv.

Genial plass i grunn, og spesielt for meg som kjører forbi der hver gang jeg skal ut eller inn med båten :crazy: , så skulle det være noe en trenger, så er det bare å svippe innom. (Bare passe på at det kanskje kan bli litt vel dyrt kanskje :nono: hehe)

 

Bare følg den grønne streken, og hold på styrbord/øst siden oppover, det er litt grunner osv på vestsiden, men disse er merket.

Og når man skal inn på bryggen der kan det være greit å kjøre med baugen opp mot strømmen, for det kan være litt fart i elva akkurat der. men det henger store dekk utenfor kaia.

Til vanlig ligger det 3 skuter der, bla.a et som ungdomskoler bruker å ta med ungdom ut på tur med. :-)

 

 

Brynjar, du drar jo også gleden av dette.. :D eller er du også redd at båtpengene må holdes litt ekstra på når du passerer brua der? :lol:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder plassering av en båtforretning, så vil jeg tro at lokasjonen har mye å si, men her må jeg si at Navigare i Kr.sand har nok skutt en gull-fugl.

 

 

Blir sikkert bra i nye lokaler men for meg vil det falle opp, jobber i nabobygget der de er nå så jeg får jo laaang vei til den nye butikken,,,,,,

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Brynjar, du drar jo også gleden av dette.. :D eller er du også redd at båtpengene må holdes litt ekstra på når du passerer brua der? :lol:

 

Må vel begynne å ligge i plan oppover elva jeg og nå.. ellers forsvinner vel feriepengene før 17mai :lol: :lol:

 

Dette blir helt genialt Ulven, tenk så fint å kunne handle båtsnacks og så bare tasse ut på bryggekanten for å se at man har fått riktig størrelse/antall etc.

Håper de får legge ut noen egnede flytebrygger langs kaikanten der.

 

Nå har jo byens "glupe hoder" funnet ut at alle andre båtutstyrsforhandlere skal vekk fra sentrum :nono: :crazy: så da er jo dette perfekt for oss.

 

God jul forresten :santcheer1:

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Og når man skal inn på bryggen der kan det være greit å kjøre med baugen opp mot strømmen, for det kan være litt fart i elva akkurat der. men det henger store dekk utenfor kaia.

 

Langs elvebredden har strømmen en tendens til å "snu" seg så det blir nesten stillestående helt innmed brygga. Har satt ut båt en del ganger i dette området og det er nesten så en ikke trenger å fortøye, blir bare liggende helt i ro :smiley:

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Kan man komme seg inn til kai ved Navigarebutikken med seilbåt også?

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Kjekkt å vite. Skal seile fra Oslo til Bergen om våren - Da kan det være greit å handle underveis :-)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Hvor dypt stikker du?

 

Plotteren min viser dybde og detaljer opptil brua der, etter det er alt bare "blått", dvs man kjører på lokalkunnskapen :)

 

Når jeg tenker etter, så lånte jeg et kort stopp en plass litt nedenfor dette (30-40 meter) og da kom det en seilbåt inn og skulle ha plassen sin.

Jeg var rask nok til å sprette oppi båten og kaste loss og flytte meg før han kom, jeg forhindret han ikke noe, så han bare bukket og smilte. (vi bare MÅTTE innom snadderkiosken på vei ut, dvs byens beste gatekjøkkenmat)

 

Brynjar, du har erfart bakevja du også ja, men der nede så er det sjeldent at det står stille. Jeg hadde kontor i ett år i etasjen over der de skal flytte inn. :-)

Var en flott plass å sitte å se utover vinduet på båtene som kommer og går. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...